نسخه چاپی

چهار مركز درمانی ایران در دنیا جمع می شود

رئیس جمعیت هلال احمر از برچیدن چهار مركز درمانی ایران در ۴ كشور دنیا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جمعیت هلال احمر از سال‌های دور دارای مراکز درمانی و حتی بیمارستان‌های مجهز در اقصی نقاط دنیا بوده است، ولی پس از سالها برخی از این مراکز درمانی از نظر کیفیت رشدی نداشتند بنابراین تجهیز برخی از این مراکز و حتی برچیده شدن این مراکز در دستور هلال احمر قرار گرفته است، بطوریکه سید امیر محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر ایران در این‌باره به تسنیم عنوان کرد: جمعیت هلال احمر هم اکنون دارای ۳۰ مرکز درمانی و بیمارستان در ۱۹ کشور دنیا است.

وی ادامه داد: این مراکز درمانی و بیمارستانها از سال‌های قبل در کشورهای دنیا تاسیس شده است، بنابراین در برخی از این کشورها استاندارهای بهداشتی و درمانی آنان افزایش یافت ولی سطح خدمات رسانی مراکز درمانی هلال احمر ایران رشدی را شاهد نبود، بنابراین کارکرد این مراکز به نوعی از دست رفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: یک زمانی در این مراکز ویزیت - معاینات و اقدامات بهداشتی مناسبی صورت می پذیرفتف ولی امروز دیگر باید برای ارتقای خدات این مراکز کاربری برخی از این مراکز تغییر کند همانطور که در کشور کنیا این کار انجام شد و کاربری مرکز درمانی هلال احمر ایران بازنگری شد.

ضیایی با تاکید مجدد بر بازنگری و بازمهندسی مراکز درمانی هلال احمر ایران در کشورهای دنیا عنوان کرد‌: بنابراین در برخی کشورها فقط حضور این مراکز مهم است زیرا مردم محروم برخی از این کشورها از تولیدات دارویی و خدمات مناسب درمانی کشورمان بهرهمند می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به بازمهندسی ۱۵ مرکز درمانی این جمعیت در دنیا خاطرنشان کرد: برای برچیدن مراکز درمانی در ۴ کشور از جمله سودان، سوریه، یمن و ازبکستان نیز باید فکر اساسی کنیم تا این کار حتماً صورت پذیرد.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...