نسخه چاپی

هشدار برای فوران جدید كوه آتشفشانی در ژاپن

خبرگزای كیودوی ژاپن امروز دوشنبه به نقل از سازمان هواشناسی این كشور از وقوع فوران گدازه های یك كوه آتشفشان در جنوب كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این گزارش به نقل از 'نوریتاکی نوشیده' مدیرکل آژانس هواشناسی ژاپن هشدار داد که پس از زمین لرزه روز جمعه در این کشور آتشفشان کوه شینداکه در جزیره کوشینورابو در جنوب آماده فوران گدازه های خود در این جزیره است.

وی سطح اضطرار فوران این کوه آتشفشان را در بالاترین حد آن یعنی '5' توصیف کرد و افزود: این آتشفشان حتی با دو بار فوران جدید در ساعت چهار سحرگاه امروز، علائمی از فوران گدازه هایش را بروز داد و آنها را در سطح کم عمق آب های این جزیره گسترش داد.

به گفته دانشمندان زمین شناسی این کشور ، از آنجایی که گدازه های این آتشفشان همچنان در لایه های سطحی این کوه ذخیره شده است، هر لحظه امکان فوران آن وجود دارد لذا ساکنان اطراف کوه باید هرچه سریعتر اطراف این کوه را تخلیه کنند.

در ضمن 'توشیاسو ناگائو' رییس مرکز پژوهش های پیش بینی زمین لرزه در دانشگاه توکیو نیز امروز گفت: ژاپن اکنون در دوره فعالیت های زیرزمینی قرار دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی ژاپن، می توانیم بگوییم که فعالیت های زیرزمینی تا پیش از زمین لرزه بزرگ سال 2011 میلادی، کاملا طبیعی و آرام بود.

وی تاکید کرد: باید هوشیار باشیم و بدانیم که زمین لرزه ای نیرومند که بتواند بر جامعه اثر بگذارد، ممکن است هر زمانی رخ دهد.

'کازوکی کوکتسو' پژوهشگر زمین شناس در دانشگاه توکیو نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «آساهی» این کشور گفت: بسیار مهم است که ما رخدادهای اخیر را فرصتی برای آماده شدن برای آینده بدانیم.

سرزمین ژاپن در محل برخورد چهار صفحه «زمین ساختی» واقع است و هر سال 20 درصد از بزرگترین زمین لرزه های جهان در این کشور رخ می دهد.

استانداردهای ساختمان سازی در ژاپن، به گونه ای است که معمولا در برابر زمین لرزه های قوی مقام است.

روزهای شنبه و یکشنبه این هفته، دو زمین لرزه به قدرت 8.5 و 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین - ریشتر - در ژاپن فقط 12 زخمی به جا گذاشت.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...