نسخه چاپی

گفت و گوی تلفنی كری و ظریف

در حالی كه س از سانحه روز یكشنبه برای جان كری وزیر امور خارجه آمریكا امكان حضور او در مذاكرات هسته ای در هاله ای از ابهام قرار گرفته است، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا دیروز همزمان با بازگشت كری به بیمارستان بوستون با یك هواپیمای ویژه نظامی اعلام كرد وزیر امور خارجه آمریكا و تیم مذاكره كننده آمریكایی همچنان به طور مستقیم پیگیر مذاكرات هسته ای خواهند بود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این باره گفت:" مهم ترین موضوع در دستور اقدام آقای کری در ماه ژوئن مساله مذاکرات هسته ای با ایران خواهد بود."

او افزود:" این حادثه تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد کرد. آقای کری و همه اعضای تیم آمریکایی بر همان برنامه طبق ضرب الاجل تعیین شده (پایان ماه ژوئن) برای پایان مذاکرات متعهدند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت آسیب دیدگی کری یک برنامه بازیابی سریع در نظر گرفته شده است، از گفت و گوی تلفنی کری با مقامات و همتایان کشورهای خارجی از جمله رییس جمهور آمریکا، و وزرای خارجه اسپانیا، فرانسه و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بیمارستان دانشگاه ژنو خبر داد.

کری از صبح روز یکشنبه که دچار شکستگی استخوان ران پا در جریان دوچرخه سواری در کوه های آلپ فرانسه شد با هلی کوپتر به بیمارستانی در ژنو منتقل شد و یکشنبه شب را در آن بیمارستان به صبح رسانید.

او دیروز (دوشنبه) با یک هواپیمای نظامی ویژه که در آن امکانات پزشکی مناسب تعبیه شده است به بیمارستان بوستون در ایالت ماساچوست بازگردانده شد.

جان کری در آمبولانس و در حال انتقال به بیمارستان بوستون

گفت و گوی تلفنی کری و ظریف/ آمریکا: کری همچنان در مذاکرات هسته ای خواهد بود


وزیر امور خارجه آمریکابه هنگام بازگشت به کشورش با توییتی از امیدواری خود برای بهبود هر چه سریع تر و بازگشت به سر کار خود خبر داد.

او همچنین در توییتی دیگر به زبان فرانسه از مردم منطقه آلپ و کادر بیمارستان ژنو که برای مراقبت از او زحمات زیادی کشیدند قدردانی کرد.

قرار است دکتر "دنیس بروک " جراح متخصص ارتوپد ران پای راست کری را طی روزهای آینده در بیمارستان بوستون جراحی کند.

کری چند سال پیش نیز با انجام یک عمل جراحی مفصل ران خود را تعویض کرده است.

با وجود ابراز اطمینان وزارت امور خارجه از حضور مستقیم کری در مذاکرات هسته ای هنوز مشخص نیست چگونه در صورت عمل جراحی بر روی وزیر امور خارجه آمریکا با توجه به سن بالای او دوره بازیابی او می تواند کمتر از یک ماهه به پایان برسد، این در حالی است که طبق برنامه زمان بندی شده تنها 4 هفته برای نگارش متن نهایی توافق هسته ای وقت مانده است.

۱۳۹۴/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...