نسخه چاپی

استقبال قزوین از سرمایه گذاران كره جنوبی

استاندار قزوین در دیدار با رایزن اقتصادی و جمعی از تجار و بازرگانان كره جنوبی، گفت: از حضور سرمایه گذاران این كشور در قزوین استقبال می كنیم.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مرتضی روزبه دوشنبه شب در دیدار با رایزن اقتصادی و جمعی از تجار کره جنوبی با اشاره به ظرفیت های مختلف استان قزوین در زمینه تولید محصولات کشاورزی و کالاهای صنعتی، گفت: فرصت های مناسب و زیادی به منظور همکاری اقتصادی میان ایران بویژه قزوین با کره جنوبی وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: لازمه افزایش این ارتباطات و همکاری های اقتصادی بین یکدیگر، شناخت کافی و دقیق دو طرف از یکدیگر می باشد و ضروری است سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کره جنوبی نسبت به ظرفیت های اقتصادی ایران از جمله قزوین شناخت بیشتری پیدا کنند.

روزبه از قزوین به عنوان استانی با قابلیت های فراوان در بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: قزوین در تولید برخی از محصولات کشاورزی در کشور جایگاه ویژه ای دارد و با وجود سه هزار و 500 واحد صنعتی شرایط لازم را برای تولید انواع محصولات صنعتی و صنایع تبدیلی در خود بوجود آورده است.

روزبه در خصوص شرایط استان قزوین برای توسعه روابط خارجی نیز گفت: این آمادگی از سوی دولت و همچنین نمایندگان بخش خصوصی وجود دارد تا در این زمینه با فعالان اقتصادی کشور های مختلف از جمله کره جنوبی ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست های اقتصادی که کشور ایران از جمله قزوین دنبال می کند، رونق اقتصادی بر اساس توسعه صادرات غیر نفتی به شمار می رود.

رایزن اقتصادی کشور کره جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه از واحدهای مختلف تولیدی استان قزوین بازدید کرده است، گفت: کشور کره جنوبی آمادگی دارد تا در بخش معدن، ساخت واحد های مسکونی و صنعت نیروگاهی با قزوین همکاری کند.

وی همچنین از ادامه همکاری یک شرکت بزرگ کره جنوبی با شرکت فرآوری مس طارم سفلی جهت توسعه روابط اقتصادی خبر داد.

۱۳۹۴/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...