نسخه چاپی

گزارش تمرین تیم ملی فوتبال

تمرینات تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز در ورزشگاه پاس قوامین پیگیری شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و اولین دیدار خود در این رقابت‌ها با ترکمنستان آماده می‌‌کند از ساعت 18 امروز تمرینات خود از اردوی نهایی را با حضور 25 بازیکن در ورزشگاه پاس قوامین زیر نظر کادر فنی پیگیری کرد.

*تمرینات امروز از ساعت 18 آغاز شد و بازیکنان به اختیار بدن‌‌های خود را گرم کردند. در تمرین امروز 25 بازیکن حضور داشتند و فقط سردار آزمون بازیکن تیم روستوف روسیه غایب بود ضمن اینکه مرتضی پورعلی‌گنجی بازیکن تیم تیانجین چین برای اولین بار در تمرینات تاکتیکی تیم ملی حاضر شد.

*سروش رفیعی هافبک سرباز تیم ملی که این روزها برای همراهی او با تیم ملی مشکلاتی ایجاد شده است امروز نیز در تمرینات تاکتیکی تیم ملی حضور داشت.

*بازیکنان تیم ملی امروز لباس خاکستری بر تن داشتند و کادر فنی آبی پوشیده بود و گلرها با لباس فسفری تمرین کردند. در این میان کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی با تی‌شرت سفیدرنگ که برند حامی پوشاک تیم ملی بر روی آن نقش بسته بود در تمرین حضور داشت.

*از همان ابتدای کار دروازه‌بان‌ها از سایر بازیکنان جدا شده و زیر نظر مهدی حیدری مربی موقت دروازه‌بان‌های تیم ملی به کارهای اختصاصی مشغول شدند که البته کی‌روش روی این قسمت از تمرینات نظارت ویژه‌ای داشت.

*از ساعت 18 و 5 دقیقه بازیکنان در کنار یکی از تیرهای دروازه به استارت‌های کوتاه و بلند و کارهای کششی و نرمشی زیر نظر دیه‌گو و مارکار آقاجانیان مشغول شدند.

*در تمرین امروز مسعود عالی‌پور آنالیزور سابق پرسپولیس، فرشاد قاسمی، کوروش برمک و امیرحسین پیروانی حضور داشتند که البته پیروانی برای دقایقی مورد استقبال برادرش قرار گرفته و افشین پیروانی مدیر ورزشی تیم ملی دقایقی در VIP ورزشگاه کنار برادر خود نشست و با او به گفت‌وگو پرداخت. پیروانی پس از ملاقات کوتاهی که با برادرش داشت به زمین برگشت و تمرینات را زیر نظر داشت.

*کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی که به خاطر مشکل به وجود آمده برای ملی‌پوشانی مانند سیدجلال حسینی و سرورش رفیعی چند روز پیش نگرانی‌های خود را ابراز کرده بود امروز نیز با دغدغه و نگرانی خاصی در تمرین حاضر شد و به خوبی اضطراب در چهره او مشخص بود. کی‌‌روش قرار بود امروز به همراه پیروانی برای حل مشکل رفیعی راهی نهادهای ذی‌ربط شوند که این اتفاق به دلایلی رخ نداد.

*از ساعت 18 و 15 دقیقه بازیکنان تیم ملی به 4 دسته تقسیم شده و در دو گروه به پاسکاری و شوت به دروازه مشغول شدند. در این میان کی‌روش بیشتر تأکید داشت که کیفیت شوت‌ها مهم‌تر از قدرت توپ است و به بازیکنان تأکید می‌‌کرد که آنها سعی کنند بدون اینکه شوت بزنند و به آرامی و با بغل‌ پا به سمت زوایای دروازه، دروازه را باز کنند. در این میان کی‌روش ابتدا این کار را با حسینی امتحان کرد تا بازیکنان نکات فنی این تمرین را فرا گرفته و جالب اینکه تیموریان نیز برخی نکات آمادگی جسمانی را به بازیکنان یادآور می‌شد.

در این تمرین کی‌روش بارها تأکید می‌کرد که بدن‌ بازیکنان روی توپ سوار باشد و سعی کنند با فکر ضربه بزنند.

*در این تمرین دو دروازه بسیار نزدیک به هم بود و بازیکنان پس از یک و دو باید با ضربه آرام و فنی دروازه را باز می‌کردند. در این میان گلرها پس از هر گلی که دریافت می‌کردند جای خود را تغییر داده و بازیکنان نیز پس از شوت‌زنی به کارهای آمادگی جسمانی می‌رسیدند.

*حدود 50 تماشاگر که در بین آنها نونهالانی از تیم مدرسه فوتبال استقلال نیز حضور داشتند دیده می‌شدند.

*یک خبرنگار خارجی از شبکه بین‌اسپورت قطر در تمرین امروز حضور داشت.

*در ادامه تمرین قبلی به خاطر نزدیک بودن فواصل دروازه‌ها و خسته شدن دروازه‌بان‌ها بیشتر توپ‌ها تبدیل به گل می‌شد که در این میان گل لایی شریفی به مکانی از صحنه‌های زیبای این تمرین بود. ضمن اینکه در این تمرین آمادگی شجاعی، ابراهیمی و شریفی ستودنی بود.

*از ساعت 18 و 35 دقیقه و پس از تنفسی کوتاه بازیکنان در دایره وسط تمرین جمع شده و نوع جدید استارت را تمرین کردند. آنها به مرکز زمین رفته و دوباره برمی‌گشتند.

*از ساعت 18 و 40 دقیقه و با آغاز فاز جدید تمرینات مرتضی پورعلی‌گنجی بازیکنی که امروز به تمرینات اضافه شد با عوض کردن کفش‌هایش به تمرینات انفرادی پرداخته و وارد تمرینات سنگین تیم ملی نشد. او در ادامه تمرین با پزشک تیم ملی به دویدن دور زمین پرداخته و سپس بدن خود را گرم کرد.

*از ساعت 18 و 40 دقیقه بازیکنان در قسمت دیگری از زمین به تمرین شوت‌زنی و سانتر از جناحین پرداختند. در این بین حسینی، منتظری و پورغاز با کاور قرمز موقع شوت زدن با بازیکنان حمله کننده یک و دو می‌کردند و در موقع سانتر از جناحین به دفاع می‌پرداختند.

*گل زیبای شجاعی که سرضرب زیر طاق دروازه زده شد از صحنه‌های زیبای بخش دوم تمرین بود.

*از ساعت 18 و 55 دقیقه تنفس کوتاه دیگری از سوی کی‌روش اعلام شد که در این هنگام سعید منتظری برای دقایقی به رختکن رفت و بازگشت. در این لحظات صحبت‌های صمیمانه حیدری با تیموریان جالب توجه بود. این دو در حالیکه دست در گردن هم داشتند با هم صحبت می‌کردند تا بخش سوم تمرین امروز آغاز شود.

*از ساعت 19 امروز کی‌روش بر تن 5 بازیکن دفاعی تیم ملی کاور سفید کرد و شریفی، قوچان‌نژاد و طارمی با پوشیدن کاور قرمز و سایر بازیکنان با لباس خاکستری در این بخش حاضر شدند که بیشتر تمرکز کادر فنی در این تمرین ارسال پاس از جناحین و کارهای ترکیبی و پاس‌هایی در عمق بود و نکته قابل توجه اینکه برخی از این بازیکنان در وسط این تمرین با تغییر کاورهای خود، پست‌های خود را عوض می‌کردند که البته این کار با دستور کی‌روش انجام می‌شد. در این بخش کی‌روش که پیراهن سفید بر تن داشت کاور بنفش پوشید تا با بازیکنانی که کاور سفید پوشیده بودند تمایز پیدا کنند.

*قبل از آغاز تمرین امروز کی‌‌روش برای دقایقی کوتاه با سعید عزت‌‌اللهی و خسرو حیدری به صورت اختصاصی صحبت کرد.

*در مراحل پایانی تمرین یک مأمور نیروی انتظامی که به نظر می رسید مسئول حراست از ورزشگاه است در تمرینات حاضر شده و با افشین پیروانی صحبت‌هایی را انجام داد.

*تمرین تیم ملی فوتبال ایران در اردوی نهایی فردا پیگیری می‌شود و قرار است ملی‌پوشان فوتبال ایران برای برگزاری دیدار تدارکاتی با ازبکستان صبح سه‌شنبه راهی تاشکند شوند.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...