نسخه چاپی

سینماها از افطار تا سحر باز است

سخنگوی نیروی انتظامی با اعلام موافقت نیروی انتظامی مبنی بر افزایش ساعت كاری سینماها در ایام ماه مبارك رمضان، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته سینماها با نظارت سینماگران از افطار تا سحر باز است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار منتظرالمهدی در اولین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه قبل از ماه رمضان درخواستی مبنی بر فعالیت سینماها در ایام ماه مبارک رمضان به معاونت اجتماعی ناجا ارسال شده بود، افزود: برای پررنگ‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی جامعه، ماموران پلیس در کنار سینماگران با فعالیت سینماها از محدوده زمانی افطار تا سحر موافق هستند. این در حالی است که فعالیت سینماها در لیالی قدر متوقف می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد استفاده از سلاح گرم بدون هیچ محدودیتی در استان‌های مرزی گفت: طرح جمع‌آوری سلاح در این استان‌ها در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته و به همین منظور جلسات متعددی با سران اقوام انجام شده و مطمئن هستیم این مشکل با اتفاق نظر روسای اقوام انجام می‌شود.

سخنگوی ناجا همچنین در پاسخ به سئوالی درباره مصرف مواد مخدر به ویژه حشیش در بین دانش‌آموزان، گفت: آمار و ارقامی در این زمینه نداریم که تا چه اندازه‌ای مواد مخدر در داخل مدارس رواج پیدا کرده است، این در حالی است که اعتقادی هم به وجود مواد مخدر در مدارس نداریم.

منتظرالمهدی در ادامه با اشاره به اینکه فضای سایبری از سوی پلیس‌های سایبری با جدیت و دقت لازم رصد می‌شوند، افزود: اقدامات و تحرکاتی که همزمان با انتخابات در فضای سایبری آغاز شده، از رصد کارشناسان پلیس فتا به دور نیست و من از همین جا اعلام می‌کنم که پلیس فتا با کوچک‌ترین تحرکاتی که برخلاف قانون باشد، با جدیت برخورد می‌کند.

وی همچنین درباره ظهور باندهای سازمان یافته رمالی و فالگیری در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، گفت: پلیس فتا قطعا با این قبیل مسائل برخورد کرده و در صورت مشاهده، اقدام به بستن سایت و دستگیری گردانندگان آن خواهد کرد.

سخنگوی ناجا در ادامه با اعلام اینکه برخورد با زنان کارتن‌خواب و جمع‌آوری آنها بر عهده شهرداری‌هاست، گفت: شهرداری موظف است تا نسبت به جمع‌آوری زنان کارتن‌خواب اقدام کند اما نیروی انتظامی وظیفه نظم و انضباط‌بخشی به جامعه را دارد. هر گاه شهرداری نیاز به کمک داشته باشد، نیروی انتظامی در صحنه حضور خواهد داشت و نسبت به جمع‌آوری زنان کارتن‌خواب به شهرداری کمک خواهد کرد.

منتظرالمهدی همچنین در مورد برخورد با دور دور کردن خودروهای لوکس نیز گفت: وجود چنین ماشین‌هایی زمینه ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه را به وجود می‌آورد و تبعات بسیار زیادی برای جامعه و به ویژه جوانان دارد. برخورد نیروی انتظامی با دور دورهای این ماشین‌ها و بازخورد نظرات مردم نسبت به این عملکرد ناجا نشان می‌دهد در برخورد با این خودروها صرفاً تخلفات مد نظر است. بر این اساس پورشه بودن یا پراید بودن برای اعمال قانون فرقی نمی‌کند. مهم سرنشینان خودرو هستند و اخلاق‌مدار بودن آنها مد نظر نیروهای پلیس است.

وی با اعلام اینکه پلیس کودک و نوجوان از تیرماه اجرایی می‌شود، افزود: پلیس کودک به عنوان برنامه‌ای جدید اول تیرماه امسال ابلاغ می‌شود البته این در حالی است که زیرساخت‌های آن در پلیس پیشگیری انجام شده و به بحث ابلاغ‌سازی نزدیک شده است. به محض ابلاغ فعالیت این پلیس تخصصی، فعالیت آن در کلانتری‌ها آغاز می‌شود.

سخنگوی ناجا با اعلام اینکه عزم و اراده نیروی انتظامی، پالایش درون سازمانی است افزود: بر این اساس هر گاه سیستم‌های نظارتی، صیانتی و بازرسی متوجه شوند بعضی‌ها از قانون پا را فراتر گذاشته و خلافی را انجام می‌دهند، بلافاصله با فرد خاطی برخورد می‌کنند.

منتظرالمهدی در پایان گفت: به هیچ عنوان نباید از سربازها به عنوان نیروهای خدماتی در کلانتری‌ها استفاده کرد و اگر مردم موردی را مشاهده کردند می‌توانند مراتب را با ۱۱۰ و ۱۹۷ در میان بگذارند.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...