نسخه چاپی

جذب سومالیایی ها از سوی آل سعود برای جنگ علیه سوریه

یك پایگاه عرب زبان از جذب سومالیایی ها از سوی سرویس اطلاعاتی عربستان برای اعزام آنها به تركیه به منظور ملحق شدن به ارتش موسوم به آزاد تركیه پرده برداشت.


به گزارش مهر، پایگاه الفجر پرس به نقل از منابع آگاه در مرز یمن-عربستان گزارش داد: سرویس اطلاعاتی سعودی به طور جدی در حال جذب سومالیایی‌هایی است که قصد ورود به عربستان را دارند.

این منابع بیان کردند: تاکنون اطلاعات عربستان به طور جدی مانع از ورود سومالیایی ها از یمن به عربستان می شد اما اکنون ضمن جذب آنها در ازای مبالغ وسوسه کننده آنها را علیه نظام سوریه بسیج می کنند.

منابع فوق می افزایند: برخی طرفهای یمنی در مرز با عربستان نقش میانجی میان سومالیایی ها و دستگاه اطلاعاتی عربستان را ایفا می کنند و سرویس اطلاعاتی عربستان پس از جذب این افراد آنها را به ترکیه می فرستد تا به اردوی ارتش موسوم به آزاد سوریه بپیوندند.

الفجر پرس می افزاید: گروه اخوان المسلمین یمن نیز تلاش گسترده ای در جذب و اعزام نیرو به ترکیه به عمل آورده است و این گروه اردوگاههایی برای آموزش جذب شدگان قبل از اعزام به ترکیه دایر کرده است.

این پایگا بیان کرد: اطلاعات واصله حاکی است اخوان المسلمین اردوگاههایی در صنعاء، ارحب، تعز، عدن و حضرت موت دایر کرده است.

پایگاه مذکور می افزاید: در این اقدام برخی شخصیتها از جمله "عبدالوهاب طواف" سفیر سابق یمن در دمشق و وابسته به محمد بن نایف بن عبدالعزیز دخالت دارد.

۱۳۹۱/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...