نسخه چاپی

قالیباف: تهران 600هزار خانواده ثروتمند دارد

شهردار تهران گفت: تلاشمان این است كه هیچ فردی در تهران گرسنه نخوابد، البته منظورمان متكدیانی كه ۵ الی ۶ میلیون درآمد دارند نیست، بلكه منظور افراد مستمند آبروداری است كه به نان شب خود محتاج هستند.

به گزارش نما به نقل از فرادید، محمدباقر قالیباف در همایش سراسری ائمه جماعات شهر تهران، اظهار داشت: بعد از مبارزه‌های طولانی توانستیم به نظام ولایی و اسلامی برسیم و این به برکت پیشتازی روحانیت و امام(ره) بوده است.

وی افزود: بعد از انقلاب تلاش کردیم که دین و تبلیغ آن را در ساختار نظام و حکومت بیاوریم که البته بنده مخالف آن نیستم، اما اگر احساس کنیم از این طریق می‌توانیم ذهنیت و رفتار مردم را دینی کنیم اشتباه کرده‌ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه در جامعه اسلامی دو موضوع یعنی فقر و تکاثر نباید وجود داشته باشد، تصریح کرد: امروزه در شهرداری همه هم و غممان توجه به فقر و تکاثر است که یکی از راه حل‌های آن احسان است. در حال حاضر 600 هزار خانواده ثروتمند و 200 هزار خانوار مستمند و آبرودار وجود دارد، اما جای سؤال است که آیا ثروتمندان نمی‌توانند سه نوبت در هفته به فقرا غذا بدهند.

وی گفت: شهرداری قصد دارد ارتباط ثروتمندان و فقرا را با محوریت مساجد در پیش بگیرد و مساجد هر دو قشر را شناسایی کنند، بنابراین امسال تلاش داریم با آماده سازی ساختار این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم که مجموعه فروشگاه‌های شهروند نیز اقلامی را برای کمک به فقرا با 40 درصد تخفیف در نظر بگیرد، چرا که تلاشمان این است هیچ فردی در تهران گرسنه نخوابد البته منظور بنده متکدیان نیست که ماهانه 5 الی 6 میلیون تومان درآمد دارند بلکه منظور مستمندان محترمی هستند که حداقل‌های زندگی را در اختیار ندارند.

وی با بیان "نوکری مساجد را می‌کنیم تا زندگی مؤمنانه در این شهر فراگرفته شود"، گفت: امیدواریم با آغاز این رویکرد از رمضان امسال تا سال آینده بتوانیم اقدامات لازم در این حوزه را با فراگیری گسترده انجام دهیم.

۱۳۹۴/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...