نسخه چاپی

روحانی: نخواهیم گذاشت تحریم‌ها ادامه داشته باشد

رئیس جمهور در جمع مردم استان خراسان شمالی با بیان اینكه دولت، ملت و مقام معظم رهبری تنها نیست و این ملت یكپارچه است و دست ائمه اطهار و پیامبر اسلام (ص) پشت این ملت است گفت: ما نخواهیم گذاشت تحریم‌ها ادامه داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم از بجنورد، حجت الاسلام روحانی در جمع مردم استان خراسان شمالی در استادیوم تختی بجنورد اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم به پیشرفت و قله‌های ترقی دست پیدا کنیم باید متعهد باشیم دست به دست هم دهیم اختلافات را کنار بگذاریم. همه به کمک کنیم تا در این کشور رونق اقتصادی آغاز شود.

وی افزود: دولت یازدهم زمانی که کار خود را آغاز کرد از رونق اقتصادی خبری نبود. آمار اقتصادی نشان می‌دهد که سال 91 شرایط رشد نزدیک منفی 7 درصد بود و در سال 92 نیز باز این رقم منفی بود این یعنی ادامه رکود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز 2 سال از رأی ملت ایران برای تشکیل چنین دولتی می‌گذرد گفت: 2 سال از روز آرا مردم به اعتدال و میانه‌روی گذشته است، دولتی که چشم‌اندازش امید است و برنامه‌اش تدبیر و روشش همواره اعتدال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شما حماسه بزرگ را در 2 سال گذشته آفریدید و در این سرزمین با حضور 73 درصدی واجدین شرایط در پای صندوق‌های آرا ثابت کردید که طرفداران نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی هستید. به جهانیان نشان دادید ملت ما مسیری را انتخاب می‌کنند که در آن مسیر همه اقوام متعهد و کنار هم هستند. شیعه و سنی، ترک و ترکمن، کرد و بلوچ، عرب و لر همه و همه زیر پرچم اسلام و زیر پرچم ایران دست به دست هم برای توسعه ایران زمین حرکت می‌کنیم.

روحانی متذکر شد: شما در 24 خرداد 2 سال پیش به همه اعلام کردید که در این سرزمین ما به فرهنگ هم و افکار هم، سلیقه‌های هم احترام می‌گذاریم و آستانه تحمل را بالا و بالاتر می‌بریم. همه در پی یک هدف واحد هستیم و آن پیشرفت سریع و همه جانبه ایران عزیز است. ما می‌خواهیم در این کشور بر رقبا، بر همسایگان و دیگر کشورهای در حال توسعه پیش بجوییم.

رئیس جمهوری افزود: در سال 93 نیازمندی‌های کشاورزی ما کاهش پیدا کرد و در این مدت 8 میلیارد دلار موادغذایی کمتر وارد کردیم. ما می‌توانیم با انسجام و همدلی کشور را در مسیر حرکت و توسعه قرار دهیم. دیگران آمده‌اند در مسیر مسابقه زنجیر تحریم بر پای ما انداخته‌اند و ما نمی‌گذاریم این زنجیر ادامه پیدا کند. همه مردم ایران و جوانان بدانند هر مشکلی باشد دست به دست هم می‌دهیم و نمی‌گذاریم این مشکلات ادامه پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه با اتحاد، یگانگی و انسجام ملی و هدایت مقام معظم رهبری و توکل به خداوند و حضرت امام رضا (ع) رو به جلو می‌رویم خاطرنشان کرد: ما تنها نیستیم دولت، ملت و رهبری تنها نیست و این ملت یکپارچه است و دست ائمه اطهار و پیامبر اسلام (ص) پشت این ملت است. ما نخواهیم گذاشت تحریم‌ها ادامه داشته باشد و مواد خوراکی گرانتر به دست مردم برسد. شما ملت ایران بدانید هر جنس و یا کالایی که از خارج کشور به دستتان می‌رسد 10 یا 15 درصد گرانتر از قیمت واقعی است و این پول از جیب شما خرج می‌شود.

وی افزود: آنهایی که می‌گویند تحریم‌ها مهم نیست از جیب مردم می‌خبرند، آنها که می‌گویند ما نباید در برابر 1+5 با وجود دیپلمات‌های کارآزموده‌ای که داریم مذاکره‌ کنیم گویی از زندگی مردم بی‌خبرند. ما به حول قوه الهی با هدایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌های شما مردم ایران در ایران غنی‌سازی می‌کنیم و هم چرخ اقتصاد را در کشور به حرکت در می‌آوریم. ما در 22 ماه گذشته صدها هزار هکتار زمین کشاورزی را تحت آبیاری نوین قرار دادیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه در استان ایلام و خوزستان هزار هکتار زمین برای طرحهای کشاورزی نوین مهیا شده است ادامه داد: در خراسان شمالی برای مدرن‌ کردن کشاورزی و آبیاری نوین 60 میلیارد تومان هزینه می‌شود. ما نخواهیم گذشت با فشار دشمن قامت ملت خم شود و با وجود تمام فشارهایی که بر ما وارد در 22 ماه گذشته شاهد بودیم که تحول بزرگ سلامت در کشور انجام شد.

وی متذکر شد: در طول یکسال گذشته 3900 پزشک متخصص به استانهای محروم کشور اعزام کردیم که این 3900 پزشک 24 ساعته در این مناطق فعالیت می‌کنند. ما در این مدت هزاران خانه بهداشت را ساختیم و یا آماده و یا تجهیز کردیم. 11 میلیون نفر را در حاشیه شهرها تحت پوشش درمانی قرار داریم. 9 میلیون و 200 نفر را تحت پوشش درمانی قرار داریم و 11 میلیون نفر را نیز تحت امنیت غذایی قرار داریم.

۱۳۹۴/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...