نسخه چاپی

نگاه حداقلی و خطر مصادره رئیس جمهور توسط فتنه گران

میثم معافی

سخنان روز گذشته دکتر روحانی ریاست محترم جمهور در جمع خبرنگاران حاوی نکات قابل تاملی بود که فارغ از دعوت گزینشی ازخبرنگاران که امر عرفی است در دولت تدبیر و... شاید بحث برانگیزترین آنها درباره پروتکل الحاقی و حمایت رئیس جمهور از آن باشد. در حالی‌که محتوای اصلی پروتکل الحاقی بازرسی از هرجا و در هر زمان است، آقای روحانی در اظهار نظری عجیب و غریب گفت؛ در پروتکل چیزی به عنوان بازرسی وجود ندارد. ایشان در توجیه و ساده سازی این قضیه به پیوستن بیش از 120 کشور به این معاهده اشاره کردند و بر همین اساس فرمودند پس پروتکل چیز بدی نیست که این همه کشور به آن پیوسته‌اند! این استدلال عجیب در حالی است که اغلب کشورهای امضا کننده این معاهده اساساً هیچ فعالیت هسته‌ای نداشته و کشورهایی مانند جیبوتی، فیجی، گینه بیسائو، جزایر مارشال، موناکو، موزامبیک، توگو، روآندا و... هستند و مقایسه پیوستن چنین کشورهایی به این معاهده با جمهوری اسلامی ایران قیاس مع‌الفارق است. کشورهای صاحب قدرت هسته‌ای مانند آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و... نیز این معاهده را با ترتیباتی خاص و عملاً خنثی امضا کرده اند.
امروز دشمنان ایران عزیز بعد از تحمل حقارت های زیاد با استفاده از فرصت مذاکرات وکشف وسوء استفاده از "اشتهای بسیار بالای دولت تدبیر"برای توافق،بدنبال یک راهبرد "فراهسته ای" هستند و آن در دو فاز خلاصه میشود:
1)دشمن بااستفاده از ظرفیت و فرصت مذاکرات برای ایجادیک "دوقطبی" اختلاف افکن و شکستن "وحدت ملی"آنهم درسال "همزبانی وهمدلی دولت وملت"تلاش می کند واخیرا هم یک پروژه جدید در غالب یک شعار تحت عنوان"مااجازه نمی دهیم روحانی تنها بماند.."میتواند هر انسان دوراندیشی را به این برداشت "راهبردی"برساند که جریان فتنه به عنوان "مباشر"اوامر راهبردی آمریکا وغرب ویا به تعبیر نتانیاهو "سربازان ما درایران"،با این پروژه بنا دارد ضمن ایجاد یک "دوئل ملی" بهره برداری انتخاباتی را هم با این شعار در دستورکار قرارا دهد که هم دولت و هم امت هوشیار نباید اجازه بدهد که "رئیس محترم جمهور را فتنه گران مصادره کنند.."
2)دشمن بنا دارد که از فرصت مذاکرات به یک موضوع راهبردی مهم شیفت بزند و آن ازبین بردن "قبح مذاکره و رابطه با آمریکا"است که این موضوع ضد استراتژیک میتواند اساس گفتمان انقلاب اسلامی را تحت الشعاع قرار دهد وهمچنین "تردید "در مبارزه با استعمار در منطقه میتواند، اسلامی را درکشورهای اسلامی حاکم کند که آن اسلام یا سکولاراست یا اسلام "بساز"با آمریکا واساسا از گفتمان انقلاب اسلامی، مبارزه با "استعمار جهانی"راحذف کنیم یا وادارمان کنند که "حذف"کنیم دیگر چیزی از آن باقی نمیماند و چون انقلاب اسلامی وحکومت اسلامی ابزاریست که "مسلمان"تحت قیومیت کفار غیرمسلمان نرود(قاعده نفی سبیل )واگر رفت آن اسلام هرچه باشد اسلام مد نظر امام خمینی(ره)نیست واین اسلام امام خمینی(ره)است که تنها قرائت اسلام ناب محمدی است.
بایک داستان واقعی از مرحوم ابوترابی که از طرف حجت الاسلام قرائتی نقل شد نگارش را به پایان میبرم:
ایشان گفتند مرحوم ابوترابی به من گفتند "یک بازجوی بسیار سرسخت و شکنجه گری داشتم تا اینکه روزی در اسارت ،از صلیب سرخ برای رسیدگی و آمارگیری اسرا به اردوگاه ما آمدند ،آن شکنجه گر دید برخلاف تصورش من گزارشی از شکنجه هایش به ماموران صلیب سرخ نداده ام وبعد از رفتن مامورا ن این شکنجه گر از من سوال کرد که چرا باتوجه به اذیت و آزاری که به تو رساندم شما گزارشی ندادی که بنده(مرحوم ابوترابی)به ایشان گفتم :شما مسلمانید ومن نمیتوانم با گزارش برعلیه شما زمینه مواخذه شما که مسلمانید را از طرف کفار فراهم کنم واینکار را اسلام اجازه نمی دهد و بعد از این قضایا آن مامورعراقی آرام شد ودیگر اذیت نمیکرد"
ازاین روایت میتوان نتیجه گرفت که اگر شرایط ویژه فرا ان پی تی و مثبت پروتگل الحاقی را دولت بپذیرد میتواند زمینه مواخذه و تحقیر یک کشوراسلامی فراهم شود که این موضوع حتما برخلاف "ایدئولژی"حاکم برانقلاب است واین اقتضای "تقابل ایدئولوژیک"بود که امام خامنه ای قرمز ترین خط قرمز را اعلام فرمودند که من نمی گزارم از دانشمندان کشور "بازجویی"شود.
ایران بزرگ به عنوان تنها نظام سیاسی مبتنی بردین اسلام درجهان با جزایر مارشال و..فرق میکند
-اساس انقلاب اسلامی براساس زیربار نرفتن "سیادت سیاسی کفار و استکبارجهانی"بناگذاشته شده است که تجلی آن در شعار نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی است.
ریاست محترم جمهور که خود هم "معمم وروحانی"است وهم سابقه مبارزه علیه استثمار واستعمار را در سابقه دارد نباید همه مصالح ومنافع راهبردی نظام وانقلاب را ازدریچه یک موضوع عادی وغیرمهمی مثل "توافق"با غرب وآمریکا ببیند و نباید به منافع راهبردی نظام اسلامی و آرمان انقلاب اسلامی "نگاه حداقلی"داشت!
*استاد دانشگاه

۱۳۹۴/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...