نسخه چاپی

سالم‌ترین افراد برای اهداء خون

مدیرعامل سازمان انتقال خون به اهدای خون ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر در سال گذشته اشاره كرد و گفت: از این خون‌ها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر استفاده كردند و به آنها زندگی دوباره بازگشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی‌اکبر پورفتح‌الله در جشن روز جهانی گفت: استراتژی سازمان جهانی بهداشت سال ۲۰۲۰ را سال رسیدن به هدفگذاری ۱۰۰درصدی اهدای داوطلبانه خون عنوان کرده است که باید گفت ما موفق شدیم در سال ۲۰۰۷ به این هدف دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل این روزها که در پکن جلسه‌ای در مورد وضعیت انتقال خون کشورها برگزار می‌شود، از نماینده ایران به طور ویژه دعوت شده تا تجربه ایران در اهدای داوطلبانه را به کشورهای دیگر انتقال دهد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون از ۲ میلیون و ۷۰ هزار اهداءکننده‌ای که سال گذشته خون را اهداء کرده‌اند تشکر کرد و گفت: ۵۰۰ هزار نفر این افراد دو بار در سال گذشته خون اهداء کرده‌اند که موجب شده شاخص اهداءکنندگان مستمر ما به ۵۱ درصد برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳.۵ میلیون نفر دریافت کننده خون بودند، گفت: از ۳۸۰ هزار نفری که برای اولین‌بار سال گذشته خون اهداء کرده‌اند نیز تشکر می‌کنم.

پورفتح‌الله در ادامه از تغییر سیاست‌های انتقال خون خبر داد و گفت: اکنون مدیریت خون در دستورکار قرار گرفته و ما از این پس بیشتر از کمیّت به کیفیت خون فکر می‌کنیم.

وی افزود: بنابراین، توجه ما اکنون به جوانان متولد ۱۳۷۳ به بعد است، چرا که آنها همگی در بدو تولد واکسن هپاتیت B را دریافت‌ کرده‌اند و هم‌اکنون سالم‌ترین افراد برای اهداء خون محسوب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در ادامه به روند پیر شدن جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه سالمند، نیاز بیشتری به خون دارد و به طورکلی دوسوم خون‌های مصرفی را افراد بالای ۵۰ سال مصرف می‌کنند، بنابراین ما نیاز داریم تا با پرورش اهداءکنندگان مستمر و اقدامات فرهنگی، خون لازم را برای سالمندان تهیه کنیم.

وی گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر نیز برای اهداء خون مراجعه کردند که کارشناسان ما تشخیص دادند اهداء خون برای آنها خطرناک است، در اینجا جا دارد از این افراد نیز به صورت ویژه تشکر کنم، چرا که آنها نیت خیر داشتند و حالا به علت ضررهایی که اهداء خون برایشان داشته است نتوانسته‌اند خون بدهند.

۱۳۹۴/۳/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...