نسخه چاپی

جراحتی كه نشانه ای از ارادت به نظام است

رئیس مجلس شورای اسلامی كشورمان با ارسال پیامی به بیست و هشتیمن سالروز بمباران شیمیایی سردشت تاكید كرد: جراحت و زخم‌های ناشی از آسیب‌های بمباران شیمیایی نشانه ای از ارادت به نظام است.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی لاریجانی در این پیام خود که یکشنبه شب در آیین سالروز بمباران شیمیایی سردشت قرائت شد ضمن ابراز همدردی با قربانیان این فاجعه انسانی آورده است، هفت تیرماه سال 1366 یادآور رشادت و مقاومت مردمانی است که بی دفاع و مظلوم مورد تهاجم وحشیانه و غیرانسانی دشمن نادان و ناتوان قرار گرفتند.

وی در ادامه ذکر کرده است، مردم شهر دلاور سردشت در این برهه از تاریخ مظلومیت و بی گناه بودن را معنا بخشیدند و رژیم بعثی عراق که ناتوان از رویارویی با جوانان و دلاور مردان ایران در مناطق جنگی و عرصه‌های عملیاتی و نظامی بود با انجام جنایتی هولناک علیه مردم غیر نظامی و ساکن در شهرها نام خویش را در تاریخ بشریت بعنوان جنایتکار برای ابد ثبت کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از پیام خود آورده است، بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و پیامد منفی فراوانی را به دنبال آورد که با کمال تأسف این تبعات منفی و ننگین همچنان ادامه دارد و جسم و جان‌هایی را دستخوش ناراحتی و آلام کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان همچنین در این پیام تاکید کرده است، حمله شیمیایی هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق به شهر سردشت در غرب ایران، به شهادت 116 نفر و مجروح شدن پنج هزار تن انجامید. به رغم ارتکاب این جنایت هولناک، مجامع جهانی هیچ اقدامی در جلوگیری از ادامه تجاوز به عمل نیاوردند. حتی آن رژیم ستم پیشه را هم ملامت نکردند و چون گذشته بی اعتنا از کنار این حادثه گذشتند. اگرچه به یقین تصویر این جنایت هیچگاه از حافظه تاریخی این ملت و دیگر آزاد اندی‌شان جهان فراموش نخواهد شد.

در ادامه پیام لاریجانی ذکر شده است، ملت بزرگ ایران همواره در تمامی عرصه‌ها و بویژه در صحنه‌های سخت و دشوار توانایی، مقاومت و روحیه سلحشوری خویش را به جهانیان ثابت کرده‌اند و هیچ مشکلی نتوانسته خللی در اراده و ایمان آنان وارد کند که صبوری مردم رشید سردشت نمونه ای از این همت بلند و ایثار الهی است و به یقین می‌توان گفت جراحت و زخم‌های ناشی از آسیب‌های بمباران شیمیایی نشانه ای از پایداری، پایمردی و عشق و ارادت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در پایان پیام خود آورده است، یاد و خاطره رشادت، مقاومت و مظلومیت 116 شهید و بیش از پنج هزار مصدوم این جنایت غیرانسانی را گرامی داشته و ضمن تجلیل از دست اندرکاران برگزاری این همایش معنوی، امیدوارم بتوانیم در خدمت به مردم مقاوم و قهرمان شهر سردشت و کاهش آلام و رنجهای آنان پرتلاش و کوشا باشیم.

در هفتم تیر 1366 رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام شهر مرزی سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه 119 نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شد.

۱۳۹۴/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...