نسخه چاپی

خروج قلب راكتور به ازای لغو تحریم‌هاست

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است خروج قلب راكتور هسته‌ای ایران باید به ازای خروج قلب تحریم‌ها باشد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در واکنش به بیان تعلیق تحریم‌ها در جریان مذاکرات گفت: تحریم‌ها نباید مجددا به مسیر خود برگردند.

وی افزود: اگر قرار است بین ایران و گروه ۱+۵ توافقی صورت گیرد و طبق آن توافق، ایران قلب راکتور هسته‌ای خود را عوض کند، غرب هم باید قلب تحریم‌ها را از جا دربیاورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در ادامه در رابطه با سناریوی تمدید مذاکرات از سوی طرف غربی بیان داشت: رقیب ما رقیب نانجیبی بوده که پایبند هیچ اصولی نیست و هنوز فکر می‌کند برپایه هژمونی سابق خود، مالک قسمتی از دنیاست، در صورتی که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت!

حقیقت‌ پور با بیان اینکه اگر آمریکا روحیه گزافه‌ گویی خود را در جریان مذاکرات کنار می‌گذاشت زودتر از این‌ها به توافق می‌رسیدیم تصریح کرد: ایران به هیچ وجه چیزی فراتر از قانون را طلب نکرده ولی طرف مقابل همواره دم از درخواست‌های فراقانونی می‌زند و اعمال سلطه‌ جویانه خود را برتر از قانون و حقوق بین‌الملل ارزیابی می‌کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: آمریکا هرزچندگاهی بازی جدیدی را آغاز می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا برگشت به شرایط اول ، زمان مذاکرات را طولانی کند.

حقیقت پور با بیان اینکه آمریکا در جریان مذاکرات دنیا را معطل خود کرده است گفت: در حال حاضر دنیا آماده توسعه روابط اقتصادی با ایران است و شرکت‌های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی منتظر این توافق هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک‌های خارجی از قطع روابط با ایران متضرر شده‌اند تأکید کرد: شرکت‌های تجاری چون ایرباس و پژو سایر شرکت‌های آلمانی و فرانسوی در حال حاضر بیش از همه، متضرر تصمیمات حاکمان کشور خود شده اند.

حقیقت پور با بیان اینکه آمریکا به توافق نیازمند است در پایان خاطر نشان کرد: زیاده خواهی و پرویی آمریکا از رسیدن به نتایج توافق نهایی جلوگیری می‌کند وهمواره پشت میز مذاکرات به جای دیدگاه‌های منطقی ادای چاقوکشان را در می‌آورد.

۱۳۹۴/۴/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...