نسخه چاپی

در صورت حصول توافق هسته‌ای،

فابیوس به ایران سفر خواهد كرد

منابع خبری اعلام كردند بلافاصله پس از امضای توافق نهایی با ایران، وزیر خارجه فرانسه به همراه نمایندگان ۱۰۰ شركت فرانسوی به ایران سفر خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از رویترز، منابع خبری اعلام کردند بلافاصله پس از امضای توافق نهایی با ایران، وزیر خارجه فرانسه به همراه نمایندگان ۱۰۰ شرکت فرانسوی به ایران سفر خواهند کرد.

منابع آگاه اعلام کردند فرانسه آماده است به محض امضای توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران، روابط سیاسی و تجاری خود را با این کشور از سر گیرند. گفته می شود هم اکنون مقامات فرانسه در حال طرح ریزی برای سفر به ایران در ماه سپتامبر (مهر) هستند و تاکنون ۱۰۰ شرکت برای ملحق شدن به این هیئت اعلام آمادگی کرده اند.

به گفته یک مقام ارشد فرانسوی، "وزیر خارجه علاقمند است هرچه سریعتر روابط با ایران از سر گرفته شود. ما هم اکنون در حال آماده شدن برای سفر آقای فابیوس به ایران پس از امضای توافق هسته ای هستیم."

گفته می شود تاکنون چنین نشست میان مقامات دیپلماتیک و سران تجاری فرانسه با موضوع آغاز سریع روابط با ایران تشکیل شده است. یک منبع آگاه دولت فرانسه اعلام کرد، "دولت مُصر است که برای آغاز روابط با ایران نباید هیچ فرصتی را از دست داد."

رویترز اعلام کرد مبادلات ایران و فرانسه در سال ۲۰۱۱ به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار بود اما به دلیل اعمال تحریم های اقتصادی، این نرخ در سال ۲۰۱۳ به ۵۵۶ میلیون دلار کاهش یافت.

۱۳۹۴/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...