نسخه چاپی

آسمان ایلام خاكی شد

گرد و غبار ناشی از ورود ریزگردها از عصر روز سه شنبه آسمان ایلام را فرا گرفته و موجب آلودگی هوای برخی مناطق این استان مرزی غرب كشور شده است.

به گزارش نما، علی طاهر سارایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس گزارش های ماهواره ای، توده ای جدیدی از گرد و غبار در کشور عراق شکل گرفته و به سمت مرزهای کشورمان حرکت کرده است.

به گفته وی، وضعیت هوای شهر ایلام هم اکنون با 159 میکروگرم ذرات معلق در هر مترمکعب، میزان آلاینده ها از حد مجاز فراتر است و در وضعیت پایدار است.

سارایی افزود: هوای شهرستان دهلران نیز با 152 میکروگرم ذرات معلق در هر متر مکعب در شرایط هشدار، دارای وضعیت پایدار و میزان آلاینده ها نیز بیشتر از حد مجاز است.

وی تاکید کرد: هوای شهرستان مرزی مهران نیز با 190 میکروگرم ذرات معلق در هر مترمکعب دارای شرایط هشدار و با روندی پایدار است ضمن اینکه دید افقی در این شهرستان مرزی کاهش یافته است.

وی افزود: این توده از عصر امروز بتدریج وارد آسمان استان ایلام می شود و چند روز متوالی آسمان نقاط مختلف استان را در بر می گیرد.

امسال میزان آلودگی های هوای ناشی از ذرات معلق و گرد و غبار در این استان 2.8 برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده و آلوده ترین روز امسال 25 اردیبهشت مربوط به شهرستان مرزی مهران بود.

استان ایلام امسال تاکنون 14 روز آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار داشته است.

اواخر هفته گذشته نیز آسمان استان ایلام با ورود ریزگردهای عربی آلوده بود این وضعیت به مدت سه روز هوای شهرهای مختلف این استان را تحت تاثیر قرار داده بود.

۱۳۹۴/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...