نسخه چاپی

شبكه هرمی در دام قانون افتاد

مدیر كل امنیتی و انتظامی استانداری زنجان از شناسایی و دستگیری بیش از 40 نفر از اعضای یك شبكه هرمی تحت عنوان شركت «كیونت» در زنجان خبرداد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، امیر حسین اسکندری روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: عدم اطلاع تعدادی از خانواده ها از سرنوشت فرزندان فارغ التحصیل خود طی ماه های متمادی، موجب نگرانی خانواده ها و مراجعه آنها به مقامات و مراجع ذیربط اعم از استانداری شده بود.

وی ادامه داد: در پی این مراجعات موضوع در نخستین فرصت با دستور ویژه استاندار و رییس شورای تامین استان مورد بررسی قرار گرفت و منجر به شناسایی، دستگیری و برخورد با عاملان شرکت های هرمی و رفع نگرانی خانواده ها شد.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری زنجان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری عاملان شرکت های هرمی در دستور کار دستگاه های مسوول و شورای تامین استان بوده است، گفت: با هماهنگی موجود بین دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی ، محل فعالیت این شرکت در تهران شناسایی و با تلاش مقام قضایی زنجان و عوامل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، بیش از 40 نفر از اعضای این شرکت دستگیر شدند.

اسکندری تعداد جوانان زنجانی عضو شرکت هرمی مذکور را 35 نفر اعلام و خاطر نشان کرد: این پرونده به مراجع قضایی ارسال شده و در دست رسیدگی است و جوانان اغفال شده نیز به آغوش خانواده ها بازگشتند.

وی ضمن ابراز تاسف از عملکرد غیرقانونی این شبکه ها در قالب شرکت های هرمی و مقاصد سو آنان یادآورشد: متاسفانه افراد سودجو با توسل به شیوه های دروغین و تبلیغات اغفال کننده مبنی بر اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان در رشته های فنی و مهندسی در داخل و خارج از کشور به سو استفاده برای تحصیل مال نامشروع از طریق تحت فشار قرار دادن خانواده های قربانیان و اخاذی از آنان می پردازند.

اسکندری ادامه داد: نه تنها قربانیان به مقصود خود که همان اشتغال است دست نمی یابند، بلکه توسط عاملان این شرکت های هرمی مدت مدیدی در بدترین وضعیت بدون اطلاع خانواده و اطرافیان حتی تحت فشار و شکنجه در مکان های نامعلومی حبس می شوند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری زنجان با تاکید بر عزم راسخ برای برخورد با هنجارشکنان و قانون شکنان در جامعه گفت: گرچه چنین وقایعی به ندرت روی می دهد اما مسوولان با اراده ای مصمم برای حفظ امنیت عمومی و تقویت امید و اعتماد در جامعه می کوشند.

وی از مردم خواست، در صورت مواجهه با هرگونه ناهنجاری یا درخواست ها و پیشنهادات غیر قانونی و مشکوک ضمن برخورد هوشیارانه با موضوع و مراقبت های لازم، آن را با مسوولان ذیربط درمیان بگذارند.

۱۳۹۴/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...