نسخه چاپی

۱۳۳۵ تهرانی در شب 21 رمضان خون دادند

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون تهران از اهدای خون یك هزار و ۳۳۵ تهرانی در شب بیست و یكم ماه رمضان خبر داد.

به گزارش نما ، در شب بیست و یکم ماه رمضان و تداعی آن با شب‌های قدر مانند هر سال افراد بسیاری برای نذر خون جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که در این رابطه حسین دزفولی مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون به تسنیم عنوان کرد: مانند هر سال در ماه رمضان تمهیدات لازم برای اهداکنندگان خون لحاظ شد و در شب بیست و یکم رمضان و در تهران 5 مرکز فعال دریافت خون تهران بالغ 1500 نفر به این مراکز مراجعه کردند که در نهایت یک هزار و 335 تهرانی خون اهدا کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون تهران با بیان اینکه در شب نوزدهم نیز 1001 واحد خون یعنی 1001 نفر خون اهدا کرده بودند، به تسنیم گفت‌: در شب بیست و یکم تا ساعت 2 بامداد پذیرایی اهداکنندگان خون بودیم و در نهایت تا ساعت 4 صبح نیز اهدای خون روزه داران صورت پذیرفت.

دزفولی درباره مراجعه اهداکنندگان خون در شب بیست و سوم ماه رمضان بیان داشت: در این شب قدر نیز پیش بینی مراجعه کنندگان بسیاری را داریم که تمهیدات لازم اندیشیده شده است کما اینکه به دلیل تعطیلات پیش بینی می‌شود شب‌های آخر هفته جاری روزه داران بسیاری برای اهدا خون مراجعه کنند.

دزفولی پیش از این نیز با اشاره به سه پایگاه ثابت انتقال خون در نارمک، پیروزی و وصال و دو پایگاه دیگر در شرق حرم عبدالعظیم و گلزار شهدای ورامین در قالب توصیه‌های نسبت به نوشیدن مایعات کافی و استراحت روزه داران برای اهدای خون در توضیحاتی درباره چگونگی مراجعه اهداکنندگان خون به پایگاه‌های خونگیری عنوان کرده بود: افرادی که برای نخستین‌بار قصد اهدای خون دارند حتماً کارت ملی خود را همراه داشته باشند و اهداکنندگان خون دیگر که در گذشته خون اهدا کردند حتماً کارت هویتی همراه داشته باشند که شماره کارت ملی داشته باشد.

توصیه‌هایی برای اهدای خون
در این زمینه مهمترین توصیه‌ها پیش از اهدای خون می‌توان به چند نکته اشاره کرد از جمله اینکه فرد اهدا کننده خون قبل از اهدای خون غذای مناسب مصرف کند و آب و مایعات بیشتری نسبت به روزهای گذشته میل کند، همچنین از خوردن نوشیدنی‌هایی مانند چای، قهوه و نوشابه‌های کافئین‌دار که ادارآور هستند پرهیز کند.

در این زمینه اهدا کننده خون باید غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت قرمز و جگر مصرف کند، همچنین غلات سرشار از آهن مثل عدس، لوبیا، آجیل و برگه میوه‌ها مانند کشمش و آلو نیز مناسب هستند. البته از غذ اهای چرب باید اجتناب شود زیرا چربی‌های وارد شده به خون می‌توانند نتیجه آزمایش‌های ارزیابی سلامت خون را تحت تاثیر قرار دهند و در نهایت زمان اهدای خون افراد باید لباسی بپوشند که بتوان تا بالای آرنج جمع کرد.

۱۳۹۴/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...