نسخه چاپی

رمی جمرات در خیابان های تهران

فریاد محكمتر مرگ بر آمریكا ، اسراییل و آل سعود در روز قدس 94

عکس خبري -فرياد محکمتر مرگ بر آمريکا ، اسراييل و آل سعود در روز قدس 94

راهپیمایی روز قدس با شعارهای محوری «روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین» و «فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و كودك‌كشی از غزه تا یمن» همزمان در تهران و سراسر كشور برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، مردم روزه دار ایران، در پایتخت و ۷۷۰ شهر کشور از ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حرکت در مسیر های راهپیمایی به سمت محل های برگزاری نماز جمعه، فریاد اعتراض خود را نسبت به مظلومیت ملت فلسطین و مظلومیت مردم بی دفاع یمن به گوش جهانیان می رسانند.

بنابر این گزارش بیش از۱۰۰ خبرنگار از ۷۰ رسانه خارجی و بیش از ۸۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را در تهران پوشش خبری می دهند.

مراجع عظام تقلید و سران قوا و شخصیت های سیاسی و فرهنگی کشور همچنین نهادها، احزاب و تشکلها در روزهای اخیر مسلمانان ایران و جهان را به حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس فراخواندند.

- در تهران مردم روزه دار از دقایقی پیش از آغاز رسمی مراسم در مبادی اعلام شده نه گانه برای راهپیمایی حضور یافتند و با آغاز مراسم در حرکت به سمت میدان انقلاب شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده و می‌جنگیم می‌میریم سازش نمی‌پذیریم سر دادند.

- آنها با در دست داشتن پرچم هایی با مضمون مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسرائیل، ما ایستاده ایم، لبیک یا خامنه ای، نحن القادمون، مدافع اسرائیل مدافع شیطان است، مرگ بر آل سعود و مسئله فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است، در مسیر های راهپیمایی حضور یافتند.

- علاوه بر این مردم حاضر در راهپیمایی روز قدس به نماد شیطان که در این میدان به نمایش در آمده سنگ می زنند تا رمی جمراتی در خیابان های تهران انجام داده باشند.

- در بخشی از راهپیمایی روز قدس، غرفه‌ای تعبیه شده است که کودکان تهرانی در آن می‌توانند نامه و دلنوشته‌های خود را برای شهدای هسته‌ای و فرزندان آنها آرمیتا رضایی‌نژاد و علیرضا احمدی روشن بگذارند.

- در جای جای مسیرهای راهپیمایی پرچم‌های رژیم صهیونیستی کف خیابان قرار داده شده و راهپیمایان در مسیر خود آنها را زیر پا می گذارند.

- نیروهای انتظامی، امدادی، هلال احمر و آتش نشانی نیز از ساعت ها قبل از آغاز مراسم در این منطقه مستقر هستند .

- صندوق های سیار کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کمک به مردم مظلوم فلسطین نیز در خیابان انقلاب اسلامی قرار دارد.

-رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت خبر داد که اورژانس کشور با استقرار ۵۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس و استفاده از ناوگان آمبولانس در مسیر حرکت راهپیمایان حضور دارند و گفت: ۱۷ بالگرد آمبولانس هوایی در ۱۷ نقطه از کشور جهت حوادث احتمالی با آمادگی کامل جهت کمک به مددجویان آماده خواهند بود.

- رئیس مجلس شورای اسلامی به جمع راهپیمایان در تهران پیوست. وی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز است.

- علی لاریجانی در مسیر راهپیمایی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره رابطه میان فتنه جریان‌های تکفیری و مساله فلسطین، اظهار داشت: حتما میان این دو مساله رابطه وجود دارد؛ امروز قدری از آزادی عملی که رژیم صهیونیستی پیدا کرده است و طرحی هم که با عنوان یک قطعنامه جدید از سوی فرانسوی‌ها دنبال می‌شود، به خاطر همین سطح درگیری‌هایی است که در داخل کشورهای اسلامی به وجود آمده است. جریان‌های تکفیری این درگیری‌ها را به وجود آورده‌اند و این جریان‌های تکفیری عملاً نقطه قوت مبارزه چند دهه اخیر با رژیم صهیونیستی را که فکر اسلامی و راه جهادی بوده، هدف قرار داده‌اند و به دنبال تخریب این هستند. وی درباره مذاکرات هسته ای نیز گفت: فکر می‌کنم مذاکراتی که در زمینه هسته‌ای دنبال می‌شود، چون بر اساس یکسری چارچوب‌های فکر شده است، مسیر خوبی را طی کرده و پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و این موضعی را که اخیراً آمریکایی‌ها می‌گیرند، نباید خیلی جدی گرفت، چون معمولا در لحظات آخر از این ژست‌ها می‌گیرند. وی ادامه داد: پیشرفت کار در مجموع خوب بوده است و اگر طرف مقابل توجه داشته باشد که پیشنهاد انجام مذاکرات را خودشان به ما داده‌اند و سه سال نیز طول کشیده و از زمان دولت گذشته مذاکرات آغاز شده است و پیشرفت‌های خوبی نیز داشته‌اند، می‌توانند به جمع‌بندی معقولی در این زمینه برسند.

- علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در مسیر راهپیمایی در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران به صورت گسترده و با اعلام شعارها و موضع‌گیری‌های دقیق در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند و ثابت کردند که از مواضع خود تا سر حد جان دفاع می کنند، این ملت شایسته احترامند. وی ادامه داد: ما در تاریخ انقلاب یوم‌الله‌های فراوانی داریم که هر کدام اعلام زنده بودن انقلاب و حیات فکری اندیشه های امام(ره) و همچنین تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است. دشمنان تلاش دارند تا وانمود کنند مردم انقلاب را پس زده اند، اما حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس انعکاس این واقعیت است که که مردم هنوز به آرمان های انقلاب پایبند هستند.

- حسن روحانی رییس جمهوری همگام با جمعیت روزه دار در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران شرکت کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت: با وحدت و انسجام مسلمانان و مقاومت و ایستادگی و جهاد و فداکاری همه مسلمانان و اهداف بلندشان از جمله ملت فلسطین و اهداف بزرگش خواهد رسید. وی گفت: امروز البته در بسیاری از کشورها اختلاف و تفرقه وجود دارد و تروریست ها شرایط را برای زندگی مردم تنگ می کنند که بی تردید با پشتوانه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است.

- آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد. وی در جمع خبرنگاران، گفت:حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) وصیتی تاریخی داشتند که براساس این وصیت، باید یار مظلوم و دشمن ظالم باشیم. ایرانی‌ها در حال پس دادن این درس هستند، لذا حضور مردم در راهپیمایی روز قدس برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

- آیت الله موحدی کرمانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی درجمع خبرنگاران به تلاش غرب برای به حاشیه راندن مسئله قدس با ایجاد فتنه تکفیری‌ها اشاره کرد و گفت: رژیم اسرائیل یک غده سرطانی در قلب جهان اسلام است و نقش اساسی را برای پیشبرد اهداف استکبار در منطقه برعهده دارد، داعش نیز یکی از دست‌نشانده‌ها و ثمرات رژیم منحوس صهیونیستی است. وی ادامه داد: فرقی نمی‌کند مظلوم مسلمان باشد یا شیعه یا سنی و یا حتی غیرمسلمان بلکه در هر جای دنیا که ظلمی انجام می‌شود ما با آن ظالم دشمن بوده و از مظلوم حمایت می‌کنیم.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظن از محیط زیست نیز در جمع راهپیمایان به خبرنگاران گفت: روز قدس در حالی به نمایش بزرگ اتحاد و یکدلی همه مسلمانان تبدیل شده که دشمنان بیشترین سعی و تلاششان را معطوف به ایجاد تفرقه در میان صفوف ملتهای مسلمان کرده‌اند. وی درباره مذاکرات هسته ای نیز گفت: طرف مقابل می‌داند که تیم مذاکره‌کننده ایرانی تا چه اندازه برسر اصول و خطوط قرمز خود ایستاده است.

- امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، در جمع خبرنگاران به عدم ثبات مواضع کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره زیاده‌خواه هستند و موضع مشخصی نیز ندارند. آنها به دنبال فشار هستند و فکر می‌کنند با اعمال فشار به ایران می‌توانند به اهداف خود برسند اما چنین نخواهد شد. سیاری ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری را به علاوه خطوط قرمزی که مشخص شده در پیش گرفته است. وی گفت: توافق بد انجام نخواهد شد و هیچگاه به تهران نمی‌رسد و ما هیچ وقت بر روی توافق بد نمی‌ایستیم.

- آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس این پیام برای مستکبران زیاده‌خواه دارد که با یک ملت در صحنه مواجه هستند و ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی های استکبار ایستاده است. وی ادامه داد: پیام مردم برای تیم مذاکره‌کننده که فرزندان انقلاب هستند نیز این است که با توسل بر خدا و حمایت مردم مؤمن و همیشه در صحنه در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار بایستند.

- محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی امروز روز جهانی قدس با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آزادی قدس با آزادی ایران اسلامی گره خورده است و تا زمانی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد قدس نیز حضور خواهد داشت. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما با زبان، قلم، فکر، تبلیغات، نیروی انسانی مخلص در برابر صهیونیست‌ها می‌ایستیم و خوشبختانه در این سال‌ها دست خیلی‌هایی که خودشان خادم آل‌الله معرفی می‌کنند رو شده است و آنها چهره واقعی خودشان را نشان داده‌اند. اکنون در عراق و یمن مردم آسیب‌های زیادی را می‌بینند ولی باید بدانند این ایستادگی و مقاومت آنها نتیجه خواهد داد.

- محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس روز اسلام و روز آرمان‌های انقلاب اسلامی است. حضرت امام (ره) با ابتکار خود آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روزقدس نامگذاری کردند و مردم در روز قدس با حضور خود کمک می‌کنند تا دنیای اسلام که با مشکلات متعددی روبرو است بتواند به وحدت و همبستگی برسد.

- محمد فرهادی وزیر علوم نیز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران گفت: آزادی فلسطین بسیار مهم است و این کشور پاره تن جهان اسلام بوده و روز قدس یوم الله است. مردم در این روز نشان خواهند داد که ید واحد هستند، از غصب کشور فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ناراحتند. مردم فلسطین باید به مبارزه خود ادامه دهند و حضور مردم ایران در حمایت از این مردم مظلوم موثر است. وی همچنین گفت: در مذاکرات هسته ای شاهد زیاده خواهی های آمریکا هستیم و آنها می خواهند امتیازات بیشتری برای خود به دست آورند که این غیر ممکن است و هرگونه توافقی باید عزتمندانه باشد. ظاهرا آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای دوباره دبه کرده اند و این در حالی است که خودشان نیاز به توافق دارند.

- محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در جمع خبرنگاران، مهمترین پیام راهپیمایی روز قدس را بیداری انسانها دانست و گفت: این راهپیمایی نشان می دهد که همه انسانها زنده و بیدارند و دارای حیات هستند. روز قدس نشان دهنده آن است که استکبار رو به مرگ و ملت ها رو به اوج هستند. وی ادامه داد: مستکبران عالم امروز در معرض نابودی قرار دارند و این ملت های آزاده جهانند که آینده جهان را رقم خواهند زد.

- سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در حاشیه راهپیمایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: تیم مذاکره‌کننده ما مانند رزمندگان خط مقدم در شب عملیات هستند و آن مجاهدان راه رزمندگان اسلام و ملت انقلابی ایران را می‌روند، از این رو باید تا آخر بر خط قرمز‌های انقلاب مقاومت کنند و در گرفتن حق ملت ایران در این مذاکرات پای بفشارند. وی درباره ادامه حمایت‌ها از تیم مذاکره‌کننده گفت: به هر حال روشن است، امام حسین (ع) فرمودند ما جنگی را با یزید و کسانی که اسلام را به صورت پوستین وارونه پوشیده‌اند، شروع می‌کنیم که آخر آن یا شهادت ماست یا پیروزیمان، شهادت ما فوز و فلاح و پیروزی ما نیز پیروزی است بنابراین ما هم دراین مذاکرات همینطور هستیم. بنابراین در هر دو حالت مذاکره‌کنندگان پیروز این صحنه هستند و همچون رزمندگان که از جبهه‌ها بازمی‌گشتند با استقبال و آغوش گرم ملت ایران مواجه خواهند شد.

- سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نام گذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) گفت: قدس قبله اول مسلمانان جهان بوده و صهیونیست ها بر اساس یک شعار و اعتقاد غلط و باطل که از نیل تا فرات متعلق به آنها است و آن را سرزمین موعود نامگذاری کرده اند همه جهان اسلام را مورد تهدید قرار داده اند. سرزمین اشغالی فلسطین نقطه آغاز این باور غلط از سوی صهیونیستهاست و توطئه صهیونیستی همه دنیای اسلام را تهدید می کند. وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر نتیجه مذاکرات هسته ای بر اهداف و آرمان ملت ایران گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران در این نبرد مذاکراتی که در جریان است به موفقیت برسد مواضع جمهوری اسلامی ایران و تاثیر گذاری آن در جهان بالا خواهد رفت و این همان چیزی است که آمریکایی ها و اسرائیلی ها با ان مخالف هستند. لذا این کشور ها زیاده خواهی می کنند و مایل نیستند مذاکرات به نتیجه برسد و یا به عبارتی می خواهند برخی موارد را در مذاکرات به ملت ما تحمیل کنند که ملت ایران زیر بار تهدید و تحریم نمی رود.

- محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دفاع تیم مذاکره‌کننده از ملت ایران نوعی دفاع از مردم مظلوم فلسطین است؛ زیرا مردم ایران از تمام مظلومان جهان به‌ خصوص از مردم فلسطین حمایت می‌کند. دفاع از ملت های مظلوم مسلمان با شکل‌گیری انقلاب در ایران انجام شد و در روز قدس مردم به طور علنی حمایت خود از مردم مظلوم را اعلام می‌کند. سخنگوی دولت با بیان اینکه داعش یک گروهک ایجاد شده از سوی اسرائیل برای ارائه اسلام جعلی است، گفت: پشت ایجاد داعش اسرائیل است؛ ولی ملت ما با حضور در راهپیمایی روز قدس نشان دادند که از صهیونیست انزجار داشته و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اثبات می‌کنند.

- سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی(ره)، مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید حسین هاشمی استاندار تهران، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و محمد فرهادی وزیر علوم نیز در مراسم حضور داشتند.

- در پایان مراسم راهپیمایی و در محل های برگزاری نماز جمعه در تهران و سراسر کشور قطعنامه این راهپیمایی قرائت شد. در این قطعنامه محو غدّه سرطانی اسرائیل به عنوان اولویت اول جهان اسلام اعلام و بر ضرورت پایبندی تیم مذاکره‌کننده به خطوط قرمز تاکید شده است.

- متن کامل قطعنامه به این شرح است : سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ (سوره اسراء آیه 1)
حمد و سپاس بی کران خداوند سبحان را که به ما توفیق داد تا با درک ماه مبارک رمضان و لیالی نورانی قدر، به یُمن میراث گرانقدر و تاریخ ساز حضرت امام خمینی(ره)، با حضور حماسی و با شکوه در آزمون سترگ و آوردگاه بزرگ "روز جهانی قدس" نمایش دشمن شکن حمایت ملت ظلم ستیز ایران اسلامی از آرمان قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین و نیز جبهه مقاومت اسلامی از سواحل مدیترانه تا کرانه‌های دریای سرخ و خلیج عدن را در معرض دید جهانیان قرار دهیم و با مشت های گره کرده بار دیگر نابودی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت مدرن را فریاد زنیم.

اکنون با گذشت 36 سال از ابتکار معجزه گون و اقدام راهبردی معمار کبیر انقلاب اسلامی و در ادامه راهبری داهیانه و مدبرانه خلف صالح و شایسته ایشان حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)، آرمان آزادی بیت المقدس و رهایی ملت مظلوم فلسطین فراتر از مرزهای جهان اسلام، آزادیخواهان و حق طلبان در اقصی نقاط عالم را با خود همراه ساخته و با رنگ باختن رؤیای صهیونیستی "اسرائیل از نیل تا فرات" و تحقق "خاورمیانه بزرگ" و امپراتوری رسانه های غربی ـ صهیونیستی در اجرای منویات و خطاهای محاسباتی سردمداران جنگ افروز و فتنه‌گر بلوک سلطه و استکبار از طریق برجسته سازی فتنه داعش و جنگ افروزی تروریست های تکفیری در عراق و سوریه و تجاوز آل سعود به یمن و در عرصه تأثیر گذاری بر جریان سیال مقاومت و وحدت امت اسلامی و نیز تضمین امنیت برای اسرائیل غاصب، شکست های سختی را متحمل شده اند و در حال پذیرش نشانه های عبور هوشمندانه و مقتدرانه ملت ایران از پیچ بزرگ تاریخی و بازیگری در ساختار و هندسه قدرت شده اند، ما ایرانیان روزه دار با تضرّع به درگاه خداوند متعال و امید به عنایات حضرت ولی عصر(عج) و الهام از آموزه های جاودان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، که با لبیک به ندای ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این راهپیمایی پر شور و با عظمت حضور یافته ایم با تأکید بر اینکه "روز قدس، روز اسلام و فریاد بیداری و مقاومت اسلامی و نماد وحدت و همبستگی آحاد مسلمین اعم از شیعه و سنی در حمایت از فلسطین مظلوم و تجلی بخش گفتمان انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی است" مواضع خود را با بانگ‌رسای توحیدی" الله‌اکبر" و " خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌داریم:

1ـ ملت روزه دار و انقلابی ایران اسلامی، آزادی بیت المقدس ـ قبله نخستین مسلمین ـ و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه اشغالگران صهیونیست را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام راحل(ره) و خَلف صالح و حکیم ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری(مدظله العالی) برای جهان اسلام و رمز دستیابی به وحدت آحاد مسلمین دانسته و تمامی ظرفیت ها و فرصت های مادی و معنوی خود را مشتاقانه و فداکارانه در حمایت و پشتیبانی از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار خواهد گرفت.

2ـ ملت مسلمان ایران اسلامی، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف و تلاش برای محو غدّه سرطانی اسرائیل را همچنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و با محکوم کردن هر گونه اقدامی که بخواهد تمرکز امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف سازد، به جهانیان اعلام می دارد که تنها راه حل مسأله فلسطین بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین آینده این کشور با اراده آنان بوده و هر گونه راه حل دیگر را محکوم به شکست و فرصت سازی برای ادامه حیات رژیم جعلی و جلاد صهیونیستی و تضییع حقوق مسلّم مردم فلسطین می داند.

3ـ ملت ظلم ستیز ایران، جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی و تلاش شیطانی برای یهودی سازی سرزمین های اشغالی و نابودی نمادهای هویت ملی و تاریخی فلسطین که متأسفانه در شرایط پر چالش امروز منطقه در سکوت و بی توجهی محض و مضاعف مجامع جهانی مدعی حقوق ملت ها و همراهی خیانت بار و خباثت آمیز برخی دولت های عربی ـ اسلامی صورت می پذیرد را شدیداً محکوم نموده و از سازمان ها و نهادهای بین المللی و منطقه ای اتخاذ مواضعی قاطع و عملی برای جلوگیری از اجرای توطئه های خطرناک رژیم صهیونیستی را خواستار می باشد.

4ـ ملت موحد و متحد ایران، فتنه داعش و تروریست های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی و جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل سعود علیه مردم مظلوم یمن را جنگ های نیابتی و نقشه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین و امنیت سازی برای رژیم صهیونیستی اسرائیل دانسته و اعلام میدارد که امت اسلامی با تبعیت از تعالیم قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) و ایستادگی در برابر اینگونه توطئه های شیطانی، اجازه نخواهند داد تا دشمنان اسلام با مسئله سازی های انحرافی، ظرفیت های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع صهیونیست های خبیث و قدرت های استکباری نمایند.

5ـ ملت یکپارچه و متحد ایران اسلامی، وحدت، همگرایی و یکپارچگی گروههای فلسطینی برابر رژیم صهیونیستی را از مهم ترین الزامات و مؤلفه های دستیابی به آرمان آزادی قدس شریف و اخراج اشغالگران صهیونیست از سرزمین مقدس فلسطین دانسته و ضمن حمایت از خط مقاومت و انتفاضه علیه رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی از همه جریان های فلسطینی به ویژه حماس و فتح انتظار دارد با هوشمندی و هوشیاری اجازه ندهند دشمنان ملت فلسطین با ترفندها و حیله گری های شیطانی ظرفیت ها و فرصت های راهبردی فراروی جبهه ضدصهیونیستی را تضعیف و مخدوش سازند.

6ـ ملت انقلابی و مجاهد ایران اسلامی، ضمن محکوم نمودن کشتار زنان و کودکان و مردم بی دفاع و مظلوم یمن توسط رژیم متجاوز آل سعود، به سران برخی کشورهای اسلامی منطقه که خود را آلت دست آمریکا و بازیچه صهیونیست ها قرار داده اند هشدار می دهد که خدمت به دشمنان قسم خورده اسلام عزیز و ایجاد تفرقه در صفوف مسلمین، به غیر از خواری و ذلت و شکست ثمری برای حاکمان وابسته و خود فروخته نخواهد داشت.

7ـ ملت روزه دار و مسلمان ایران، با ستایش و تقدیر از ایستادگی و مقاومت مردم غیرتمند عراق، سوریه و یمن در مقابل فتنه تروریسم تکفیری و سلفی و دسیسه های شیطانی و تفرقه‌انگیز قدرت‌های مداخله‌گر استکباری و نیز با تحسین نقش آفرینی های مرجعیت دینی و شخصیت های تأثیرگذار برای آگاهی بخشی به امت اسلامی و خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و تصویرسازی جنگ های مذهبی، از آحاد امت اسلامی می خواهد با تقویت اتحاد و اتفاق، ضمن استحکام و پایداری جبهه ضد تروریسم و برادرکشی، نقشه های شوم دشمنان را خنثی و شکست قطعی عوامل مزدور و وابسته به آنان را در این عرصه رقم زنند.

8ـ ملت انقلابی و با بصیرت ایران، ضمن حمایت از انقلاب های مردمی ملت های منطقه و تأکید بر خاموشی ناپذیری شعله های دشمن سوز بیداری اسلامی، جنایات آل خلیفه و آل سعود علیه شیعیان مظلوم و علمای انقلابی بحرین و حجاز و نیز اقدامات وحشیانه علیه مردم میانمار، پاکستان، افغانستان، لیبی و دیگر بلاد اسلامی را که متأسفانه در سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر صورت می پذیرد را نقشه شیطان بزرگ و سناریوی دشمنان اسلام برای تأمین اهداف و منافع نامشروع استعمارگران دانسته و آن را به شدت محکوم می نماید.

9ـ ملت مسلمان و حق شناس ایران اسلامی، حضور حماسی، انقلابی و پرشور خود در این راهپیمایی بزرگ و سراسری را تجلی وحدت و انسجام ملی و مظهر همدلی و همزبانی دولت و ملت در موضوع مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 دانسته و با حمایت از تیم مذاکره کننده ی هسته ای کشور از آنان می خواهیم ضمن تمرکز و پایبندی به خطوط قرمز اعلام شده توسط مقام معظم رهبری برای تحقق مصالح و منافع ملی و حقوق هسته ای ایران عزیز، قاطعانه در برابر زیاده خواهی ها و مطالبات استکباری مقاومت و ایستادگی نمایند.

10ـ امت ولایت مدار ایران اسلامی، حضور حماسی و دهها میلیونی در این راهپیمایی سراسری را نماد وحدت و اراده ملی و فرصتی ارزشمند برای ابلاغ قاطعانه پیام های راهبردی خود به دشمنان انقلاب اسلامی بویژه آمریکای عهدشکن، حیله گر و غیر قابل اعتماد و رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی دانسته و به آنان هشدار می دهیم که از اقدامات تهدید آمیز علیه جمهوری اسلامی دست برداشته و با عبرت از حقایق تاریخی 37 سال گذشته در برابر عظمت و اقتدار خیره کننده ملت ایران و نیروهای مسلح مقتدر و شجاع کشور که با اشاره ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی) آماده پاسخ های سخت و پشیمان کننده به اردوگاه بدخواهان میهن اسلامی هستند، سر تعظیم فرود آورند.

وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ
والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته
جمعه نوزدهم تیرماه 1394 هجری شمسی
مصادف با بیست سوم رمضان المبارک 1436 هجری قمری
برابر با دهم جولای 2015 میلادی

۱۳۹۴/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...