نسخه چاپی

وضعیت فرهنگی دانشگاه‌های كشور وخیم است

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: موضوع بد فرهنگی دانشگاهها از این مطالبی كه در بین جامعه و خرنگاران مطرح می‌شود، اندكی وخیم تر است.

به گزارش نما، حجت السلام سید محمود نبویان، در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو» در خصوص برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌های مختلط در دانشگاهها گفت: یکی از ضعفهایی که معاونت فرهنگی وزرات علوم، دانشگاه آزاد و موارد دیگر دارند برگزاری جشن‌های مختلط در دانشگاهها است و توجه ندارند مادران و پدران، دختران و پسران خود را امانت در اختیار مسئولان وزارت علوم قرار داده اند.



وی با بیان این مطلب که مواردی در خصوص برگزایر مراسم و جشن های مختلط به کمیسیون گزارش شده که اگر زمینه اندکی فساد برای جوانان در دانشگاهها ایجاد شود، مسئولیت ایجاد فساد بر عهده مسئولان دانشگاه و وزارت علوم است و مسئولان وزارت علوم و دانشگاهها قول و وعده داده اند که در خصوص برنامه های خود در دانشگاهها تجدید نظر کنند.



نبویان در ادامه تأکید بر این مطلب که سوالاتی در خصوص برگزاری جشن های مختلط از وزیر علوم درخواست شده‎است، اظهار داشت: اعضای کمیسیون از وزیر علوم درخواست کرده اند جهت ارائه گزارش و پاسخ به سئوالات نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور یابند و اگر پاسخ وزیر به سوال نمایندگان قانع کننده نباشد قطعا سوال خود را ملی می دانیم و وزیر باید در صحن علنی به سوال نمایندگان پاسخ دهد.



نبویان در خصوص سوال خود از وزیر علوم نیز، گفت: سوال من از وزیر علوم که هفته بعد در کمیسیون صورت خواهد گرفت است و مضمون سوال در خصوص وضعیت منفی بسیار بد فرهنگی که در دانشگاهها می‌گذرد و معاونت فرهنگی وزرات علوم و دانشگاه آزاد در این زمینه درست عمل نمی‌کند، است.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه بیان کرد: اعضای کمیسیون در گذشته نیز در خصوص مسائل بد فرهنگی دانشگاه با مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد جلسه ای را برگزار کرده اند و نکات لازم را به مسئولان گوشزد کرده اند.



وی در خاتمه گفت: موضوع بد فرهنگی دانشگاهها از این مطالبی که در بین جامعه و خبرنگاران مطرح می شود، اندکی وخیم تر است.

۱۳۹۴/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...