نسخه چاپی

وعده دولت در جهت كمك به ورزش

وزیر ورزش و جوانان با تاكید براینكه برخی از دستگاه ها در امور ورزش دخالت می كنند، گفت: مقابل این دخالت ها و سفارشها می ایستیم.

به گزارش نما ، محمود گودرزی عصر امروز(دوشنبه)در پایان جلسه ستاد عالی بازیهای المپیک و پارالمپیک ریودوژانیرو، در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما اظهار داشت: مدتی است این ستاد با حضور بنده، چند تن از معاونان وزارت ورزش، برخی از روسای فدراسیون ها، رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و تعدادی از کارشناسان تشکیل شده است.

وی افزود: در نشست امروز شرایط تیم های مختلف بررسی شد و فدراسیون هایی که در تلاش برای کسب سهمیه المپیک هستند، گزارش هایی ارائه کردند.

تیم های رشته های مختلف دارای مشترکاتی هستند که باید از تجارب یکدیگر بهره ببرند.

گودرزی با اشاره به مباحث مالی ادامه داد: گزارش هایی نیز در خصوص تامین اعتبارات، نحوه جذب سرمایه از دیگر دستگاه های دولتی و شخصی نیز در نشست امروز صورت پذیرفت.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: معتقدم باید جو و شرایط المپیک را در ورزش کشور نهادینه کنیم که روسای فدراسیون ها انتظار داشتند رسانه ها و به خصوص رسانه ملی در راستا همیار ورزش کشور باشد.

وی در مورد بلاتکلیفی چند فدراسیون عنوان کرد: هم اکنون شرایط فدراسیون دو ومیدانی برای برگزاری مجمع انتخاباتی آماده است و برای تنیس روی میز جواب استعلامات نامزدها آماده و به زودی مجمع برگزار خواهد شد. البته بگویم که انتخابات باید در آرامش و فضای کاملا قانونی و بدون حاشیه برگزار شود.

وزیر ورزش با انتقاد از برخی دستگاه ها و اشخاص در کشور گفت: متاسفانه آنان در حال سفارش و حمایت کردن از برخی اهالی ورزش هستند که این مساله زیبنده نیست. فضای ورزش باید شفاف و قانونی باشد و ما مقابل اینگونه اقدامات می ایستیم.

وی در مورد شرایط فدراسیون جودو پس از استعفای محمدعلی رستگار توضیح داد: وی چند روز قبل استعفا کرد که استعفای وی در حال بررسی و هنوز موافقتی با آن صورت نگرفته است.

این مقام مسئول گفت: اگر صلاح باشد رستگار به کار خود در فدراسیون ادامه می دهد، وی بسیار منطقی با شرایط فعلی جودو برخورد کرد و پس از بررسی های لازم در این مورد تصمیم می گیریم.

وی در مورد اظهارات برخی از مسوولان کشور مبنی بر حمایت ویژه از ورزش عنوان کرد: دولتی ها قول کمک داده اند و این مساله اتفاق خواهد افتاد. البته بایستی منابع در دولت تامین شود و علاوه بر این مساله خود فدراسیون ها نیز در تلاش برای جذب منابع مالی بیرونی هستند.

گودرزی درباره چگونگی بازگشت پول های بلوک شده ورزش ایران و تاثیر آن در روند آماده سازی رشته های ورزشی گفت: هیچ فدراسیونی پول بلوک شده ندارد و تنها فدراسیون فوتبال از فیفا طلبکار است که خود مسوولان فدراسیون در این مورد باید جوابگو باشند.

۱۳۹۴/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...