نسخه چاپی

ثروتمند‌ترین مرد جهان

سرگئی پوگاچف كه به بانكدار كرملین معروف است، می‌گوید: مادامی كه پوتین، رییس‌جمهوری روسیه است، ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود. او در مصاحبه خود با گاردین می‌افزاید: همه‌چیز از گازپروم، روس‌نفت و كمپانی‌های خصوصی به ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه تعلق دارد. بانكدار كرملین همچنین می‌گوید: فراوانی ثروت پوتین یك تصادف نیست. پوتین می‌خواست كه ثروتمند شود. او یك فرد عمل‌گرا بود. او نمی‌خواست فقیر از قدرت كنار برود و همین كار را هم انجام خواهد داد.

به گزارش نما به نقل از اعتماد، اين بانكدار كاخ كرملين كه در دو دوره نخست رياست‌جمهوري پوتين فعاليت خود را با تاسيس بانك صنعت بين‌الملل در مسكو آغاز كرد و خيلي زود به بانكدار كرملين شهرت يافت و نقش كليدي در مسكو ايفا مي‌كند، همچنين مدعي است كه يكي از اعضاي كليدي در به قدرت رساندن پوتين است؛ لازم به ذكر است روابط ميان پوتين و پوگاچف در ۲۰۱۰ به سردي گراييد و وي در نهايت در ۲۰۱۱ به لندن گريخت. اگرچه ثروت دقيق پوتين مشخص نيست اما بيل برودر، مدير صندوق تامين سرمايه‌گذاري در مصاحبه‌اي با شبكه خبري سي‌ان‌ان ثروت اين مرد را ۲۰۰ ميليارد دلار تخمين زده است.

براين اساس، ثروت پوتين ۵/۲ برابر بيشتر از بيل گيتس، موسس مايكروسافت است. وي ادامه داد: پس از ۱۴ سال كنترل قدرت در روسيه و مقادير سرمايه‌هايي كه از بخش‌هاي مختلف به صندوق اين كشور ورايز شده اما در ساخت مدارس، جاده‌ها و راه‌ها صرف نشده، اين حجم قابل ملاحظه پول به جزيي از مايملك شخصي پوتين تبديل شده و در حساب‌هاي بانك‌هاي سوييس، سهام‌ها و صندوق‌هاي تامين سرمايه‌گذاري ذخيره شده است.

۱۳۹۴/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...