نسخه چاپی

دیدار احمدی نژاد و مرسی در اتیوپی +تكذیبیه فارس

عکس خبري -ديدار احمدي نژاد و مرسي در اتيوپي

رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره گفت به زودی محمود احمدی نژاد و محمد مرسی سران ایران و مصر در اتیوپی بایكدیگر ملاقات می كنند.

به گزارش نما، عصر ایران به نقل از روزنامه مصری الاخبار نوشت: مجتبی امانی در کنفرانس مطبوعاتی در محل انجمن صنفی روزنامه نگاران مصر در قاهره گفت که احمدی نژاد در سفر به کشور آفریقایی اتیوپی با مرسی دیدار می کند.


شهر آدیس بابا پایتخت اتیوپی فردا دوشنبه میزبان نشست سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقاست.

به همین منظور محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر امروز یکشنبه راهی اتیوپی می شود.


هرساله از ایران نیز برای حضور در این نشست دعوت می شود که در برخی سال ها ، ایران در سطح رئیس جمهور مشارکت کرده است.


امانی افزود: روزهای کمی گذشته اند و ما منتظر دیدار احمدی نژاد و مرسی هستیم تا درباره روابط دوجانبه و منطقه ای گفتگو کنند.


رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره اضافه کرد: در مصر تبلیغات مغرضانه برای تخریب چهره ایران انجام می شود اما در ایران ، تبلیغات علیه مصر دیده نمی شود.


امانی با اعلام تمایل ایران برای افزایش همکاری ها با مصر در آینده گفت: احمدی نژاد چند روز پیش از این تماس تلفنی را با محمد مرسی برقرار کرد تا معرفی وی را به عنوان رئیس جمهور جدید، تبریک بگوید. در این تماس تلفنی، گفتگوی دوستانه ای میان دو طرف انجام شد.


حافظ منافع ایران ادامه داد: احمدی نژاد به طور شفاهی از مرسی دعوت کرده است تا در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران حضور یابد. همچنین از تمامی مسئولین نیز دعوت شده و ما منتظر حضور آنها هستیم.

امانی افزود: مصر پس از انقلاب نیازمند تکمیل نهادهای حقوقی و قانونی است.


وی درباره سوریه هم گفت که ایران از دولت سوریه حمایت نمی کند بلکه بشار اسد رئیس جمهور این کشور در حال انجام اصلاحاتی است و باید به او فرصت داد.

تکذیبیه فارس:

امانی درباره حضور رئیس جمهور ایران در اتیوپی مصاحبه‌ای نداشته است

یک منبع آگاه در دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص انتشار اخباری مبنی بر حضور احمدی نژاد در اتیوپی و دیدار وی با رئیس جمهوری مصر در برخی سایت‌ها به نقل از روزنامه "الاخبار" گفت: رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره چنین حرفی را نزده و به نظر می‌رسد که این سایت‌ها دچار اشتباه در ترجمه شده باشند.

وی افزود: نه تنها در الاخبار بلکه در هیچ یک از رسانه‌های مصری در مورد سفر احمدی نژاد به اتیوپی سخنی ذکر نشده است.

شهر آدیس بابا پایتخت اتیوپی از امروز یکشنبه میزبان نشست سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقاست.

به همین منظور محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر امروز یکشنبه وارد اتیوپی شد و در این اجلاس سخنرانی کرد.

هرساله از ایران نیز برای حضور در این نشست دعوت می شود که در برخی سال‌ها، ایران در سطح رئیس جمهور مشارکت کرده است اما مدیرکل امور بین‌الملل دفتر رئیس ‌‌جمهور در این خصوص اعلام کرده که فعلاً سفر به اتیوپی در برنامه کاری رئیس جمهور قرار ندارد.

۱۳۹۱/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...