نسخه چاپی

بهره برداری از سد و نیروگاه سیاه بیشه

سد و نیروگاه سیاه بیشه در استان مازندران بعنوان نخستین نیروگاه تلمبه – ذخیره ای صبح روز جاری(سه شنبه)با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این نیروگاه که مطالعات اولیه احداث آن از سال 1349 آغاز شده بود، پس از انجام عملیات زمین شناسی مقدماتی در اوایل سال 57 و سایر فعالیت های مطالعاتی تکمیلی و طراحی جزئیات، عملیات زهکشی نیروگاه و آزمایشات انفجاری و تراکم صحرایی و بازنگری فنی و اقتصادی، عملیات اجرایی آن در سال 1381 آغاز و آبگیری سدهای مربوطه در سال های 1390 و 91 و آبگیری آبراههای آن در سال 1391 انجام شد.
ایجاد تعادل در شبکه برق کشور در ساعات پرباری و کم باری، تولید انرژی برق آبی با ظرفیت 1040 مگاوات در ساعت، پرباری شبکه، مصرف کننده مطمئن انرژی به میزان 960 مگاوات در ساعت، کم باری شبکه، اشتغالزایی در حین اجرای طرح و زمان بهره برداری و ایجاد محیط گردشگری و توریستی از جمله اهداف احداث این سد و نیرگاه است.
ساختگاه سدها و نیروگاه تلمبه – ذخیره ای سیاه بیشه در 125 کیلیومتری شمال تهران و 12 کیلومتری شمال تونل کندوان در استان مازندران و در مسیر رودخانه چالوس قرار گرفته که به دلیل نزدیکی به روستای سیاه بیشه به همین نام خوانده می شود.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...