نسخه چاپی

80 درصد بیماری‌های كشور غیرواگیر است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی 80 درصد بیماری‌های كشور را غیرواگیر برشمرد و گفت: 50 درصد بیماری‌های غیرواگیر مربوط به قلب و عروق است.

به گزارش نما به نقل از فارس، رضا ملک‌زاده لحظاتی پیش در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین سایت تولید مواد سنتزی دانشگاهی با تکنولوژی و ارزش افزوده بالا در کشور (شیمی سنتز)، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید به‌دنبال کارآفرینی باشند.

ملک‌زاده کارآفرینی را یکی از مسائل بنیادی در کشور عنوان کرد و گفت: این مرکز همچون یک کارگاه با استفاده از خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها در دانشگاه‌ها باید خلاقانه باشد که موجب تحول می‌شود، افزود: کرمانشاه باید در نوآوری پیش‌قدم باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: مرکز شیمی سنتز در کرمانشاه به‌عنوان دومین شهر و سومین مرکز (پس از دانشگاه علوم پزشکی و شهید بهشتی تهران) افتتاح شده است.

این مسئول با بیان اینکه 9 اتاق تمیز در سطح کشور داریم، عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای افتتاح تدریجی این پروژه‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین‌بار است که دانشکده‌های داروسازی فرصت را به فناوران داده‌اند، ادامه داد: باید ارتباط بین دانشگاه‌های رازی و علوم پزشکی برقرار شود.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز کرمانشاه یک مرکز شیمی دارویی است که مواد اولیه ساخت دارو را تولید می‌کند.

ملک‌زاده از برنامه‌ریزی برای استفاده خاص از هر کدام از مراکز خبر داد و متذکر شد: تولید یک دارو می‌تواند ثروت عظیمی برای کشور باشد.

این مسئول صادرات دارو به کشورهای منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: احتیاج به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وجود دارد و ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید ایجاد شود.

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از موضوعاتی بود که مورد تاکید ملک‌زاده قرار گرفت و یادآور شد: از آزمایشگاه‌ها و امکانات به‌خوبی استفاده نمی‌شود و صنعت خلاقی نداریم.

وی 80 درصد بیماری‌های کشور را غیرواگیر برشمرد و تصریح کرد: 50 درصد بیماری‌های غیرواگیر در کشور مربوط به قلب و عروق است.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه 80 درصد بیماری‌های غیرواگیر در کشورهای پیشرفته پیشگیری می‌شود، گفت: امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌دنبال این موضوع است.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...