نسخه چاپی

در اروپا شاهد خودپرستی ملی هستیم

رئیس پارلمان اروپا با تاكید بر اینكه ما در مسئله پناهندگان در اروپا شاهد یك خودپرستی ملی در ناب ترین شكل آن هستیم همچنین گفت كه این اتحادیه تنها به صورت مشترك می تواند بر بحران پناهندگان غلبه كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، "مارتین شولتز" رئیس پارلمان اروپا در گفتگو با رادیو آلمان درباره نحوه تقسیم پناهندگان در سراسر اتحادیه اروپا و اینکه بار آن بر روی دوش برخی اعضاء خاص قرار دارد ابراز خشم کرده و اظهار داشت ما شاهد یک خودپرستی ملی در ناب ترین شکل آن هستیم.

وی در توضیح این گفته خود اظهار داشت: خودپسندی ملی به این دلیل که تنها برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ماند آلمان، سوئد، فرانسه، ایتالیا یا اتریش واقعا پناهندگان را می پذیرند، در حالی که دولت های کشورهای دیگر به صراحت می گویند که ما نمی خواهیم ربطی به این مسئله داشته باشیم.

رئیس پارلمان اروپا به ویژه انتقاد سختی را به کشورهای شرق این اتحادیه و همچنین برخی کشورهای ثروتمندتر غرب مانند دانمارک ، فنلاند یا انگلیس وارد کرده و تصریح کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا تنها در صورتی می توانند بر بحران پناهندگان غلبه کنند که مشترکا عمل کنند. علاوه بر این این بحران مسائل کاملا اساسی را درباره اتحادیه اروپا پیش می آورد.

برای شولتز این مسئله واضح است که مسئله پناهندگان در نشست ویژه 14 سپتامبر باید در مرکز بحث قرار گیرد. موضوع اصلی نشست بعدی در این باره این خواهد بود که در اصل ما چه چیزی برای اتحادیه ای که در آن زندگی می کنیم می خواهیم؟ یک همبستگی یا جبهه گیری همه در برابر همه.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...