نسخه چاپی

ایران از نظر اقتصادی از چشم‌انداز عقب‌تر است‌

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران بعد از انجام مراحل زیرساختی دارای جایگاه شانزدهم جهانی و جایگاه اول منطقه در زمینه اقتصادی است و اما از نظر اقتصادی از چشم‌انداز ۲۰ ساله، عقب‌تر است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی آقا‌محمدی عصر امروز در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر و افتتاح متمرکز 76 طرح تعاونی استان اصفهان، اظهار داشت: از سال آینده وارد دهه دوم چشم‌انداز توسعه کشور می‌شویم و چشم‌انداز با توجه به مجموع شرایط برای افق‌های منطقه در نظر گرفته شده است. باید گفت که رسیدن به این چشم‌انداز با صرف زمان زیادی همراه بوده است.

وی پیرامون اهمیت اطلاع ایران از اوضاع کشورهای سوریه و فلسطین و ایجاد رابطه با آن‌ها گفت: بررسی عمکرد ایران بیانگر این است که در صورت عدم طراحی صحیح و مناسب در این راستا، سبب بروز مشکلاتی می‌شد درحالی که صحبت خیلی از افراد مبنی بر اینکه که ایران دخالتی در اوضاع دیگر کشورها ندارد، از بی‌اطلاعی سرچشمه می‌گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها در بخش‌های اولویت‌دار اقتصادی و فناوری خاطرنشان کرد: جایگاه بخش تعاونی در اسناد در چهارچوب منافع ملی و رشد اقتصادی 8 درصد در سند چشم انداز تصریح شده و همچنین سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها در بخش‌های اولویت‌دار اقتصادی شامل کشاورزی، صنعت، خدمات، نفت، ساختمان و فناوری می‌تواند نقشه راهی مناسب برای برنامه‌ریزی‌ها باشد.

وی پیرامون مسئله مشارکت جمعی در اقتصاد گفت: گسترش روحیه تعاون ‌و مشارکت جمعی در اقتصاد و به‌حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند منجر به کسب قدرت بالاتر رقابتی و کارایی بیشتر شود.

آقا‌محمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: ایران بعد از انجام مراحل زیرساختی دارای جایگاه شانزدهم جهانی و جایگاه اول منطقه در زمینه اقتصادی است و اما از نظر اقتصادی از چشم‌انداز 20 ساله عقب است.

۱۳۹۴/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...