نسخه چاپی

تاكید مجدد هاشمی‌رفسنجانی بر مواضع نماز جمعه 26 تیر ۸۸

عکس خبري - تاکيد مجدد هاشمي‌رفسنجاني بر مواضع نماز جمعه 26 تير ??

در حالی كه هاشمی‌رفسنجانی معتقد بود خطبه‌هایش در نماز جمعه 26 تیر‌ باید شروع تحولی در آینده باشد؛ سخنانش با انتقاد شدید دلسوزان نظام مواجه شد اما وی آن مواضع جنجالی خود را روز گذشته هم تكرار كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از نامه سرگشاده بدون سلام و والسلام هاشمی‌رفسنجانی به مقام معظم رهبری که در آن از آتشفشان‌ سیاسی که به عقیده بسیاری از کارشناسان مسیر راه وی برای فتنه‌‌گران بود، سکوت معنادار در پی ادعای تقلب پس از انتخابات و خطبه‌هایش در نمازجمعه 26 تیر 88 که به نوعی بیانگر این ادعا است را باید آیینه تمام نمای مواضع وی نسبت به فتنه 88 دانست.

رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب همچون ایران گلوبال، گویانیوز، سایت وزارت‌خارجه رژیم اسرائیل سعی کردند با استفاده از ظرفیت تریبون نماز جمعه هاشمی، هواداران موسوی را برای حضور در روز جمعه تحریک کنند و حتی برای این کار دست به آموزش چگونگی اقامه نماز جمعه در سایت‌های زنجیره‌ای خود زدند.

هاشمی رفسنجانی بعد از 35 روز در حالی برای خواندن خطبه و اقامه نماز جمعه وارد دانشگاه تهران شد که فضای سیاسی کشور پس از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان و خطبه‌های 29 خرداد رهبر معظم انقلاب نسبتاً شفاف و آرام شده بود اما هاشمی با انتقاد از مخدوش شدن اعتماد مردم؛ زندانی شدن فتنه‌گران و بحرانی توصیف کردن فضای کشور به پروژه سیاه‌نمایی ضدانقلاب علیه کشورمان دامن زد.

مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛ رفسنجانی امروز با صراحت به بحران و وخامت اوضاع رژیم و به ضرر و زیان تمامیت رژیم در جریان انتخابات اذعان و تأکید کرد.

حضور هواداران موسوی با استفاده از نماد انتخاباتی وی که رویکردی عمروعاص گونه داشت در نماز جمعه و استقبال آنها از خطبه‌های هاشمی با سوت و کف و اقامه نماز جماعت مختلط آن هم با کفش! از نکات جالب و خاطره‌انگیزی بود که از نگاه دوربین‌های خبری هم پنهان نماند؛ مسئله‌ای که با اعتراض متدینین همراه شد.


هاشمی در این نمازجمعه قصد داشت وجهه فراجناحی از خود نشان دهد و از چنین موضعی با مردم سخن بگوید که البته سخنان وی در آخرین نماز جمعه‌اش با واکنش‌هایی از سوی نمازگزاران که شعار "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند" سر می‌دادند، مواجه شد.

به گزارش فارس در خطبه‌ی دوم، هاشمی به غائله چین و کشتار تعدادی از مسلمانان اشاره کرد که این بخش از اظهارات وی با شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر چین" تعدادی از هواداران موسوی همراه شد؛ وی در اظهارات خود چند بار از اعتماد مخدوش‌شده‌ مردم سخن ‌گفت و تأکید کرد که بنا برنظر امام(ره) آن‌جایی که مردم و رأی آن‌ها نباشد، آن حکومت اسلامی نیست و در عین حال ادعا کرد: "در اواخر دوره‌ی انتخابات در اثر تبلیغات نادرست یا اقدام نادرست صداوسیما بذر تردید در دل مردم پدید آمد".

این قسمت از سخنان هاشمی با تأیید و الله اکبر حامیان موسوی همراه شد که هاشمی خطاب به آنها گفت: " من خودم دارم بهتر از شما می‌گویم".




وی که سعی داشت سخنان خود را با پیشنهادهایی پایان دهد مدعی شد که این خطبه‌ باید شروع تحولی در آینده باشد؛ خطبه‌هایی که با انتقاد شدید دلسوزان نظام مواجه شد.

در حالی که سایت‌های نزدیک به جریان فتنه تلاش زیادی برای تاریخی و گسترده خواندن این نمازجمعه و القای حضور میلیونی در آن داشتند، هیچ‌یک از رؤسای قوای سه‌گانه در نمازی که به امامت هاشمی اقامه شد، حضور نیافتند و همچنین از میان اعضای مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز که هاشمی رفسنجانی ریاست وقت این دو نهاد را برعهده داشت، تنها برخی افراد که وابستگی‌هایی به هاشمی داشتند، در دانشگاه تهران حاضر شدند.

به گزارش فارس، حال پس از گذشت 3 سال، هاشمی رفسنجانی روز گذشته در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز، دوباره بر مواضع 26 تیر خود تاکید کرده و گفته است، "برگزاری قانونی، شفاف و آزادانه همه مراحل انتخابات آینده ریاست جمهوری، اعتماد و امید را بیش از پیش در عرصه عمومی، گروه‌ها و نیروهای وفادار به انقلاب و قانون اساسی جاری خواهد ساخت و از این طریق می‌توان امیدوار بود تا دشمنان نظام اسلامی در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام شوند."

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...