نسخه چاپی

دسته گل جدید سیمای ضرغامی در تمسخر نام ائمه

عکس خبري -دسته گل جديد سيماي ضرغامي در تمسخر نام ائمه

از سوی دیگر هدایت نقش این پدر روستایی تازه به دوران رسیده با سخیف ترین دیالوگ ها را به همان بازیگر نقش نقی یعنی علیرضا خمسه سپرده اند كه این موضوع جای تعجب بسیار دارد . . .

صراط – هنوز مدت زیادی از موج تخریب و تمسخر امام دهم شیعیان توسط عده ای هرزه و نادان که در ادامه پخش یکی از سریال های صدا و سیما به راه افتاد نمی گذرد که یکی دیگر از سریال های جدید سیمای ضرغامی هم نام لوده ترین شخصیت هایش را از میان نام ائمه اطهار (ع) انتخاب کرده است .

به گزارش سرویس فرهنگی صراط پس از آن که در سریال پایتخت که از شبکه اول سیما پخش می شد نام شخصیت طنز داستان که مورد تمسخر و لودگی ویژه قرار داشت نقی نام گذاری شد عده ای فرصت طلب از این غفلت آشکار صدا و سیما استفاده کردند و در شبکه های مجازی و رادیو و تلویزیون های بیگانه به هتاکی نام و شخصیت منحصر به فرد حضرت امام علی النقی (ع) پرداختند و حتی کار تا آن جا پیش رفت که برخی از مراجع عظام فتوای ارتداد این توهین کنندگان را صادر کردند .

بنا بر این گزارش در حالی که هنوز مدت کمی از ماجرای توهین به امام هادی (ع) که با زمینه سازی یک سریال داخلی آغاز شد نگذشته است، یکی دیگر از سریال های جدید تلویزیون که از شبکه تهران پخش می شود هم سراغ انتخاب نام ائمه برای شخصیت طنز داستانش رفته است .


سریال جدید مهمانان ویژه که اخیراٌ به کارگردانی جواد رضویان از شبکه پنج سیما پخش می شود داستان یک خانواده فقیر و روستایی را روایت می کند که با آمدنشان به شهر تهران و اقامت در یکی از نقاط بالای شهر حوادث مختلفی برایشان اتفاق می افتد اما نکته قابل توجه اینجاست که نام شخصیت پدر این خانواده با سطح فرهنگ پایین را که فردی بداخلاق، بد دهن، گیج و لوده است را "جعفر" گذاشته اند . از سوی دیگر هدایت نقش این پدر روستایی تازه به دوران رسیده با سخیف ترین دیالوگ ها را به همان بازیگر نقش تکرار کننده لفظ نقی یعنی علیرضا خمسه سپرده اند که این موضوع بر تعجب ماجرا افزوده است .

این در حالی است که بقیه شخصیت های داستان پارسا، سعید، مجید و آقای کیهانی نام دارند و تنها برای این شخصیت به ظاهر طنز از نام امام ششم استفاده شده است . فارغ از نگاه نقادانه به پخش سریالی چنین سطحی که توسط جواد رضویان کارگردان فیلم های زنجیره ای شانه تخم مرغی (اصطلاحی که خود رضویان برای فیلم هایش مطرح کرده) که نه از کیفیت داستان و محتوا در آن خبری هست و نه از کیفیت بازی و تأثیر گذاری و تنها به درد پر کردن آنتن به شدت خالی این روزهای تلویزیون می خورد موضوعی که بسیار اهمیت دارد موج شکل گرفته برای تخریب و تمسخر اسامی مقدسی است که همیشه در جامعه ایرانی مورد احترام بوده اند .


به نظر می رسد دست هایی پشت پرده در رسانه ملی به عنوان تأثیرگذارترین رسانه جمعی می کوشند پروژه قبح شکنی احترام ویژه به اسامی دینی و جایگاه نام ائمه اطهار (س) را در فیلم ها و سریال های صدا و سیما کلید بزنند و با رواج اسامی و سبک زندگی غربی آن را جایگزین آموزه های به حق دین مبین اسلام بکنند . موضوعی که البته بسیار خطرناک به نظر می رسد و جا دارد مراجع دینی و نظارتی در این میان با قدرت وارد شده و با نظارتی صحیح بر صدا و سیما جلوی به سرانجام رسیدن این پروژه ها را بگیرند .

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...