نسخه چاپی

دستور وزیر ارشاد برای رسیدگی به زائران ایرانی مكه

رئیس سازمان حج و زیارت از دستور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدگی هرچه بیشتر به وضعیت زائران ایرانی حادثه‌دیده در مسجدالحرام و ارائه هرچه بیشتر خدمات به آنان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سعید اوحدی گفت: در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایشان دستور رسیدگی هرچه بیشتر به وضعیت زائران آسیب‌دیده ایرانی را صادر کردند.

وی اظهار کرد: آقای جنتی همچنین بر لزوم هماهنگی با سایر دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب پزشکی به زائران ایرانی تاکید کردند و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به مسائل حقوقی آسیب‌دیدگان شدند.

بر اساس این گزارش، وقوع طوفان شدید طی روز جمعه (20 شهریور) در مکه سبب سقوط یک بالابر در محوطه مسجدالحرام شد که طی آن تعداد زیادی از زائران کشورهای مسلمان در حادثه مجروح و کشته شدند.

بر اثر این حادثه، هشت زائر ایرانی نیز جان باختند. در پی تلاش برای یافتن مفقودین ایرانی حادثه روز جمعه مکه مکرمه، سازمان حج و زیارت اعلام کرد که حسن قاسمی درآبادی از کاروان 17710 تهران، احمد حاتمی کلشتری از کاروان بعثه مقام معظم رهبری و محمد جعفر فلاح از کاروان 13352 استان اصفهان به جان‌باختگان حادثه مکه اضافه شدند.

طبق اعلام سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، در حال حاضر تمام زائران ایرانی مصدومی که در بیمارستان حج و زیارت بستری بودند، ترخیص شده‌اند و شش زائر ایرانی دیگر در بیمارستان‌های مکه تحت درمان هستند که طبق نظر پزشکان، چهار نفر آن‌ها نیز تا پایان هفته از بیمارستان مرخص می‌شوند. فقط دو زائر به درمان بیشتری نیاز دارند که برای انجام اعمال حج آن‌ها نیز تمام تمهیدات لازم اتخاذ شده است. این زائران با آمبولانس به مشاعر منتقل خواهند شد تا بتوانند حج خود را کامل کنند.

۱۳۹۴/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...