نسخه چاپی

وضعیت جوی سیستان 1،5برابر شرایط بحرانی

كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وزش باد همراه با گرد و خاك وضعیت جوی امروز در ایستگاه فرودگاهی زابل به پنج برابر شرایط ناسالم و 1،5 برابر شرایط بحرانی رسیده است.

به گزارش نما، مرتضی فرجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان 65 کیلومتر بر ساعت است که پیش بینی می شود تا پایان روز به حدود 70 کیلومتر بر ساعت برسد.
وی ادامه داد: در این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای ایستگاه فرودگاهی زابل به 698 میکروگرم بر مترمکعب معادل 1،5 برابر حد بحران و پنج برابر حد مجاز رسیده است.
وی اظهار داشت: حداقل شعاع دید افقی در ایستگاه فرودگاهی زابل هزار و 200 متر و در زهک 800 متر گزارش شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و در نقاط مستعد توفان گرد و خاک امروز و فردا در شمال استان ادامه دارد.
فرجی اظهار داشت: در این مدت برای نواحی مرکزی و مرز شرقی استان نیز افزایش غلظت غبار در برخی ساعات وزش باد همراه با گرد و خاک انتظار می رود.
وی بیان کرد: همچنین برای نواحی جنوبی استان غبار محلی و در بعدازظهر رشد ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.
وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوا در شبانه روز گذشته با 14 درجه مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 45 درجه مربوط به شهرستان دلگان بوده است.
استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 17 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.

۱۳۹۴/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...