نسخه چاپی

اسناد یكی از بزرگ ترین دزدی های تاریخ


به گزارش صفحه نما به نقل از تابناک، سایت های خبری مصری با انتشار گزارشی، از یک دزدی بزرگ که توسط رژیم اسرائیل انجام می گیرد، پرده برداشت. در این مطلب که توسط سایت "الیوم السابع" منتشر و به سرعت در صفحات سایت های اجتماعی منتشر شد، چنین آمده است:

دو چاه گاز به هم چسبیده با نام "لویاتان" (که رژیم اسرائیل در سال 2010 آن را کشف کرد) و چاه "آفرودیت" دارای حدود 200 میلیارد دلار گاز ذخیره هستند.

این دو چاه در آب های مصر، در 190 کیلومتری شمال منطقه "دمیاط" در شمال سواحل مصر قرار دارند. این درحالی است که این دو چاه در فاصله 235 کیلومتری از شهر "حیفا" و 180 کیلومتری از شهر "لیماسول" (در قبرس) قرار دارند.


3.jpg

 این دو چاه در سمت جنوبی منطقه "اراتوستینس" قرار دارند، منطقه ای که از 200 سال قبل از میلاد مسیح ، منطقه ای مصری محسوب می شد.

زمانی که مصر در سال 2003 مرز آبی (دریایی) خود با قبرس را تعیین کرد، [متاسفانه] نقطه شروع مرز خود با رژیم اسرائیل از طرف شرق را تعیین نکرد، بر همین اساس رژیم اسرائیل از سال 2010 استخراج گاز از این چاه را آغاز کرد و پس از آن مرز خود با قبرس را نیز تعیین کرد، اما این کار را تا به امروز با مصر نکرده است.

بر همین اساس، ترسیم مرز آبی مصر با رژیم اسرائیل امری ضروری برای دستیابی به حقوق ملت مصر و عدم به هدر رفتن گاز و دیگر ثروت های مصری، به شمار می رود.

اگر کسی سایت های خبری و روزنامه های یونانی، قبرسی، آمریکایی و اسرائیلی را بررسی کند و مورد کنکاش قرار دهد، خواهد دید که موضوع این چاه های گاز چه اهمیتی برای آنان دارد و چه تعداد مقاله در مورد آن منتشر شده و چه بازدید زیادی از این مقالات شده و از سوی خوانندگان و کاربران اینترنتی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است (که این امر نشان دهنده ی اهمیت موضوع است).

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...