نسخه چاپی

قدس، پادگان نظامی شد

رژیم صهیونیستی در آستانه یكی از اعیاد خود موسوم به «غفران» صدها تن از اعضای پلیس و گارد را در بخش‌های مختلف قدس اشغالی مستقر كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، صدها تن از اعضای پلیس رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه صبح امروز (سه شنبه) در کوچه‌ها و خیابان‌های قدیمی قدس اشغالی و در راستای تدابیر اسرائیلی جدید به مناسبت عید موسوم به «غفران» مستقر شدند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «24» امارات، رژیم صهیونیستی به نمازگزارن زیر سن 40 سال اجازه نداد وارد مسجدالاقصی شوند و صدها نظامی خود را برای حمایت از شهر‌نشینان صهیونیست که برای انجام مناسک خاص به سمت دیوار «براق» می‌آیند، در کوچه‌های قدیمی قدس مستقر کرده است.

بنا بر گزارش مذکور، نیروهای گارد رژیم صهیونیستی در طول مرزهای دیواری که دیواری که قدس را کرانه باختری جدا می‌کند و همچنین در طول مواننع نظامی به ویژه «قلندیا و الزیتونیه» مستقر شده‌اند.

در همین راستا «موشه یعلون» وزیر ارتش رژیم صهیونیستی دیواری امنیتی در اراضی اشغالی فلسطین تشکیل داد و تمام معابر غزه به جز گذرگاهی که برای نیازهای انسانی است، بسته شد.

از سوی دیگر شهرک‌نشیان صهیونیست از سمت «باب المغاربه» به مسجدالاقصی یورش بردند و اقدامات به اعمال نژادپرستانه در صحن‌های مسجدالاقصی کردند. یکی از این شهرک‌نشینان که به حضرت رسول‌ (صلی الله علیه و آله) ناسزا می‌گفت قصد ورود به مسجد را داشت که نگهبانان اداره اوقاف اجازه این کار را ندادند.

اداره اوقاف اعلام کرده از صبح امروز حدود 60 شهرک‌نشین وارد مسجدالاقصی شده‌اند و احتمال بیشتر شدن این تعداد وجود دارد.

روز عید غفران یا توبه یکی از مناسبت‌های مذهبی مهم یهودیان در طول سال است؛ یکی از اعمال رایج در میان صهیونیست‌های سرزمین‌های اشغالی در این روز این است که یک مرغ یا خروس سفید رنگ را سه بار دور سر خود می‌‌چرخانند و اعتقاد بر این است که با این کار گناهان یک سال گذشته‌شان بخشیده می‌شود.

۱۳۹۴/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...