نسخه چاپی

اجساد جان باختگان ایرانی را دفن نكنید

معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه با بیان اینكه به سفارت عربستان اعلام شده كه خانواده‌ها خواهان بازگرداندن پیكر مطهر شهدای منا به ایران هستند، گفت: خانواده‌های جانباختگان از وزارت خارجه درخواست پیگیری حقوقی این حادثه را دارند.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان پس از حضور در نشست کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خانواده های یکایک جانباختگان حادثه منا از وزارت خارجه درخواست پیگیری حقوقی این حادثه را دارند، گفت: این موضوع در وزارت خارجه در حال بررسی است که یک مرجع حقوقی مشخص برای پیگیری حقوقی این حادثه توسط خانواده ها تعیین شود.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان کماکان جز مفقودین این حادثه است، افزود: تلاش ها برای تعیین وضعیت ایشان و دیگر مفقودین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه صراحتا به مقامات عربستان سعودی اعلام شده که خانواده‌های شهدا برای دفن خانواده خود در عربستان رضایت نداده اند، ادامه داد: طی یادداشت رسمی به سفارت عربستان اعلام شده که همه خانواده‌ها خواهان بازگرداندن پیکر مطهر شهدای منا به ایران اسلامی هستند.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه با تاکید بر اینکه برنامه ای برای سفر وزیر امور خارجه به کشور عربستان وجود ندارد، تصریح کرد: وزیر بهداشت به نمایندگی از دولت برای رسیدگی به وضعیت حجاج مجروح به عربستان سفر کرده‌اند.

۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...