نسخه چاپی

آماده باش هواپیمای باری برای انتقال اجساد منا

وزیر راه و شهرسازی گفت: آمادگی كامل برای برگرداندن حاجیان و انتقال اجساد قربانیان حادثه منا داریم و علاوه بر هواپیماهای مسافری، یك هواپیمای باری روی باند فرودگاه آماده شده است كه منتظر دریافت مجوز از عربستان هستیم.

به گزارش نما به نقل از میزان، عباس آخوندی در حاشیه همایش روز جهانی دریانوردی افزود: در تلاش هستیم تا با انجام پروازهای فوق العاده حاجیان را زودتر به کشورمان برگردانیم اما باتوجه به اینکه ایام حج است و فرودگاه های عربستان شلوغ است با پروازهای فوق العاده موافقت نشده است.

وی گفت: با سازمان حج عربستان رایزنی هایی برای فرستادن هواپیمای باری برای انتقال اجساد صورت گرفته است که موافقت کرده اند اما مجوز لازم داده نشده است.

آخوندی افزود: تمام تلاش خود را برای برگرداندن حجاج بکار گرفته ایم.

به تجدیدنظر کلی در سواحل کشور نیازمندیم
وزیر راه و شهرسازی همچنین در همایش روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه به یک تجدید نظر کلی در سواحل کشور نیاز داریم، گفت: باید با توسعه سواحل مکران زمینه را برای اقتصاد پر رونق فرامنطقه‌ای در چابهار فراهم آوریم.

آخوندی با بیان اینکه تمام قدرت های بزرگ جهانی با پذیرش موافقت برجام به صراحت قدرت ایران را به رسمیت شناختند، افزود: آنها پذیرفته اند که بدون ایران امکان تامین امنیت منطقه‌ای وجود ندارد و در حوزه دریا دنیا نیز ایران را به عنوان قدرت دریایی پذیرفته است.

وی گفت: فصل تازه ای از نظام امنیتی منطقه شروع شده که برای امنیت جهانی تاثیرگذار است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تجارت دریایی یک تجارت جهانی است که بدون امنیت تحقق آن ممکن نیست که باید به این موضوع کاملا توجه داشته باشیم.

آخوندی گفت: ایران به عنوان یک قدرت بزرگ است که دیگران نمی خواستند این قدرت را به رسمیت بشناسند، الان در گفتگو قدرت ایران را به رسمیت شناخته اند و با آن توافق کرده اند.

وی با بیان اینکه از این فرصت چه استفاده ای برای ایران و چه استفاده ای برای امنیت و جلوگیری از ناامنی در منطقه می توانیم بکنیم، افزود: اولا باید به مسئولیت منطقه ای خودمان توجه داشته باشیم و هرکس ادعا می کند قدرت منطقه ای است در برابر آن هم مسئولیت دارد.

آخوندی گفت: ما مسئولیت داریم در جهت امنیت منطقه که بارها از سوی مقام معظم رهبری و مسئولان مطرح شده است تلاش کنیم.

وی افزود: مذاکرات برجام یک پارادیم و نظام واره بود که اگر به سمت سیاست برد برد برویم می توانیم ضمن حفظ منافع ملی، منافع فرامنطقه ای و منطقه ای را نیز تامین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نگاهی که در حوزه اقتصاد داریم یک نگاه برد برد است.

آخوندی به تلاش های کشور چین برای توسعه جاده ابریشم اشاره کرد و افزود: هدف آنها دسترسی به خلیج فارس و دریای عمان است که عمدتا در این میان توجه به ایران است.

وی با بیان اینکه توجه به سواحل مکران یک موضوع محلی و مربوط به منطقه جنوب شرق ایران نیست، گفت: این یک اتفاق است که در سطح کل منطقه و جهان اثر خواهد گذاشت.

آخوندی افزود: باید مزیت های رقابتی را در مکران افزایش دهیم و تجهیزات و تاسیسات دریایی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در چابهار باید یک بندر بزرگ و مرکز تجاری جهانی بسازیم، گفت: علاوه بر ساخت بندر باید یک شهر بسیار بزرگ با سطح رفاه و نوآوری ها و معماری روز دنیا بسازیم.

آخوندی افزود: باید کاری کنیم که این منطقه کانون جذب جمعیت باشد چراکه هم اکنون میزان تراکم جمعیت در کیلومترمربع در منطقه کمتر از 5 نفر است.

وی با بیان اینکه اگر زمینه ای فراهم کنیم که کشورهای شمال در دریاهای ما تجهیزات و تاسیسات دریایی ایجاد کنند امنیت نیز بوجود خواهد آمد.

۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...