نسخه چاپی

بازداشت ۱۷۴ فلسطینی در قدس طی ۲ هفته گذشته

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر از دو هفته پیش ۱۷۴ فلسطینی را در شرق شهر قدس اشغالی به بهانه پرتاب سنگ به سمت این نیروها بازداشت كرده اند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین نوشت: «لوبا السمری» سخنگوی پلیس رژیم اشغالگر اعلام کرد که نیروهای این رژیم از تاریخ 13 سپتامبر تا امروز چهارشنبه 174 فلسطینی را به اتهام اخلال در نظم و امنیت بازداشت کرده اند.

وی افزود که 69 نفر از این بازداشت شدگان افراد کم سن و سال هستند.
به گفته وی، پلیس رژیم اشغالگر شب گذشته 13 فلسطینی را در قدس بازداشت کرد که 5 نفر آنها کم سن و سال بوده و به اتهام پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

السمری همچنین گفت که پلیس رژیم اشغالگر برخورد قاطعانه علیه تمامی کسانیکه در نظم و امنیت اخلال می کنند و خطری برای ساکنان و سلامت عمومی آنها هستند، ادامه خواهد داد.

تعدادی از محله های قدس شرقی طی چند هفته گذشته شاهد درگیری های پراکنده بین نیروهای پلیس و ده ها فلسطینی معترض به استمرار یورش های صهیونیست ها به مسجد الاقصی بوده است.

صدور حکم حبس 12 ساله برای جاسوسی رژیم صهیونیستی در غزه

دادگاه نظامی غزه صبح امروز چهارشنبه برای یک جاسوس رژیم صهیونیستی در غزه حکم حبس 12 ساله صادر کرد.

یک منبع مسئول در دستگاه قضایی غزه گفت که «م .ش» از ساکنان استان مرکزی که 32 سال سن دارد به اتهام جاسوسی برای رژیم اشغالگر که بر خلاف ماده 131 قانون مجازات فلسطینی است به 12 سال حبس محکوم شد.

به گفته وی، این فرد اطلاعاتی را به رژیم اشغالگر درباره منازل شهروندان و کارگاه های فلزات ارائه کرده بود.

حماس: اظهارات حمد الله نشانگر دست داشتن وی در محاصره غزه است

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اعلام کرد که اظهارات رامی حمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر اینکه «هیچ فرودگاه و بندری در غزه احداث نخواهد شد» نشانگر دست داشتن وی در محاصره غزه و تداوم آن است.

سامی ابو زهری سخنگوی رسمی حماس امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای خاطر نشان ساخت که اظهارات حمد الله درباره نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" و برگزاری انتخابات شورای ملی و غیره که از آنها به عنوان "شروط غیر قابل قبول" یاد کرده است، نشانگر نادیده گرفتن توافقنامه آشتی ملی است که در آن بر این مسائل تاکید شده است.

ابو زهری تصریح کرد که آمارهای ذکر شده توسط حمد الله درباره کمک رسانی به غزه، آمار و ارقام خیالی است که اهالی غزه آنها را تنها از زبان وی می شنوند. به عنوان مثال، سازمان نیرو در غزه اخیرا اسناد مربوط به مبالغ انتقال داده شده به سازمان نیروی رام الله را در رسانه ها منتشر کرد که بر این ادعاهای حمد الله درباره باقی ماندن اموال شرکت برق غزه در خود این منطقه خط بطلان می کشد و ثابت می کند که آمار و ارقام ذکر شده غیر واقعی و بی پایه و اساس است.

وی افزود اظهارات حمد الله درباره بازگشت غزه به آغوش "مشروعیت فلسطین" نشانگر نقش دولت وی در دشمنی با غزه است و غزه هرگز از دایره قانون مداری خارج نشده است که بخواهد به آغوش مشروعیت بازگردد، بلکه این منطقه قهرمان منبع شکل گیری مشروعیت است و حمد الله باید توجه کند که کارمندی بیش نیست.

رامی حمد الله نخست وزیر تشکیلات رام الله امروز چهارشنبه ضمن مخالفت با احداث بندر و فرودگاه در باریکه غزه مدعی شده بود که خواسته های حماس درباره احداث بندر و فرودگاه، انتخابات همزمان شورای ملی، پارلمان و ریاست تشکیلات خودگردان، نشست کادر رهبری ساف و بازسازی غزه "شروط غیر قابل قبول" هستند و غزه باید به آغوش "نهاد مشروع فلسطینی" (منظور تشکیلات خودگردان) برگردد.
 
تصمیم صهیونیست ها برای آزادی نوجوان فلسطینی پس از قطع پای وی

«عیسی قراقع» رئیس نهاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که دادگاه رژیم صهیونیستی در عوفر تصمیم گرفت «عیسی المعطی» نوجوان 13 ساله را آزاد کند.

قراقع امروز چهارشنبه اعلام کرد که دادگاه با آزادی المعطی با قید وثیقه به ارزش 2500 شکل (واحد پول اسرائیل) موافقت کرده است.

در همین رابطه «طارق برغوث» وکیل نهاد رسیدگی به امور اسرا گفت که پزشکان بیمارستان هداسا عین کارم تصمیم گرفته اند پای راست عیسی المعطی را که در تاریخ 19/9/2015 بازداشت شده و به دلیل شلیک گلوله از سوی نظامیان صهیونیست زخمی شده بود، قطع کنند.

الزهار: تشکیلات خودگردان به دنبال آشتی ملی نیست

یک مقام بلند پایه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" گفت: ایجاد کانال های آبی در نوار مرزی غزه با مصر موجب بروز خطر زیست محیطی برای ساکنان رفح می شود.

"محمود زهار" افزود: اقدام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح ایده ایجاد این کانال ها اقدامی ننگین به شمار می رود.

وی خاطرنشان ساخت: « عباس می خواهد به هر وسیله ای حماس را سرکوب کند و به موجودیت آن پایان بخشد، ولی هرگز نخواهد توانست این هدف شوم را محقق سازد، همانطوری که در حذف برنامه مقاومت ناکام ماند.»

وی یادآور شد: حماس می خواهد مناسباتش با مصر همانند مناسبات این جنبش با دیگر کشورها باشد، مصر نقش تاریخی در زمینه مساله فلسطین ایفا کرده و بخشی از ارتش خود را در دفاع از فلسطین تقدیم کرده است.

وی بار دیگر ضمن تاکید بر عدم مذاکرات جنبش متبوعش با "اسرائیل" در مورد مبادله اسرا، افزود: این جنبش به تحقق آشتی ملی و ترمیم شکاف داخلی علاقه مند است، ولی تشکیلات خودگردان در این زمنیه کارشکنی می کند و تمایلی به برقراری آشتی ملی ندارد.

وی بار دیگر ضمن تاکید بر عدم هراس حماس از برگزاری انتخابات، افزود: در صورت برگزاری انتخابات حماس در آن پیروز خواهد شد.

۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...