نسخه چاپی

پرونده محرمانه ای كه شاید آرزوی ریاست جمهوری را به دل قالیباف بگذارد

عکس خبري -پرونده محرمانه اي که شايد آرزوي رياست جمهوري را به دل قاليباف بگذارد

در میان پرونده های قضایی امسال ، پرونده شكایت دولت نهم از محمدباقر قالیباف حساسیت فوق العاده ای دارد، از آن رو كه اگر این پرونده تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری به محكومیت كیفری شهردار تهران بینجامد ، بی تردید آرزوی حضور در انتخابات و رسیدن به ساختمان سپید پاستور به دل قالیباف خواهد ماند.

به گزارش نما به نقل از شبکه ایران ، پیش از انتخابات سال 88 ، فایلی صوتی از قالیباف در اینترنت و سراسر کشور به صورت گسترده منتشر شد که حاوی ایراد اتهامات عجیب و توهین های بی سابقه به کابینه احمدی نژاد بود که کمترین آن اتهامات اخلاقی و بالاترین آنها امنیتی بود.
این اتهامات و توهین ها با واکنش و شکایت جمعی کابینه مواجه شد ، شکایتی که تا امروز به دلیل محرمانه بودن محتویات پرونده ، نه اطلاع رسانی شده و نه منجر به صدور کیفرخواست شده است.
این هفته محسنی اژه ای ، وزیر اطلاعات دولت نهم و سخنگوی قوه قضائیه از طی مراحل قانونی پرونده خبر داد اما پرسشی که اکنون در اذهان افکار عمومی باقیمانده این است که چرا پرونده ای به این اهمیت تاکنون به نتیجه نرسیده و آیا تا انتخابات 92 رسیدگی و تعیین تکلیف خواهد شد یا نه!
چندی پیش گفتگویی با سید علی اصغر حسینی ، وکیل دولت در این پرونده انجام دادیم که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:


شکایت از آقای قالیباف به کجا رسید؟

در سال88 یک فایل صوتی ازآقای قالیباف شهردار تهران منتشر شد که ایشان در آن سخنرانی به موکل بنده (مهندس مشایی) و برخی از چهره‌های سرشناس دولت نسبت‌های ناروایی را وارد کرده‌اند که در این رابطه شکایتی با امضای برخی از مسئولین دولتی به دادسرای کارکنان دولت داده شد و متأسفانه تاکنون درباره این پرونده تصمیم‌گیری و قراری برای آن صادر نشده است.



برخی از دوستان قالیباف معتقدند که این فایل صوتی مربوط به ایشان نیست. ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که وزیر اطلاعات وقت (محسنی اژه ای) تأیید کرده بود که فایل صوتی متعلق به آقای قالیباف است، آیا این فایل صوتی واقعاً متعلق به ایشان است؟



این بستگی به نظر بازپرس پرونده دارد که با تحقیقاتی که انجام می‌دهد، به این نتیجه برسد که این فایل صوتی متعلق به کیست. البته ما می‌گوییم که جرم مشخص است و اتهام به شهردار تهران وارد شده است و رسیدگی به این پرونده پیچیدگی خاصی ندارد. می‌گوییم اگر منتسب به ایشان نیست، بازپرس تکلیف پرونده را مشخص کند و تصمیم بگیرد در حالی که این پرونده از سال 88 در دادسرای کارکنان دولت مطرح است.



علت طولانی شدن رسیدگی به این پرونده چیست؟



واقعاً من هم نمی‌دانم؛ چند بار به دادسرا مراجعه کردم و با قاضی پرونده صحبت کردم ولی هر بار می‌شنوم که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. به قاضی پرونده گفتم ما اصرار نداریم که این کار به نفع ما تمام شود ولی در کار تسریع گردد تا پرونده بلاتکلیف نباشد.



از شهردار تهران درخصوص این شکایت تحقیق و بازجویی هم شده؟



واقعاً نمی‌دانم چون پرونده را مطالعه نکرده‌ام و نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ داده است. به خاطر این که رسیدگی به این پرونده محرمانه صورت می‌گیرد یعنی وکیل حق مطالعه پرونده را ندارد، البته در بعضی از پروند‌ه‌های مهم و امنیتی قاضی می‌تواند برای آن پرونده قرار رسیدگی محرمانه صادر کند و به کسی اجازه مطالعه ندهد.



تصور نمی‌کنید دو سال برای رسیدگی به یک پرونده، زمان زیادی است؟



بله ما هم همین را می‌گوییم که پس از دو سال باید تکلیف این شکایت روشن شود.



فکر نمی‌کنید به خاطر سیاسی بودن رسیدگی آن طولانی شده است؟



درست است، چون پرونده‌های مشابهی داشتیم که سریع رسیدگی شده است مانند پرونده آقای جوانفکر- که بازپرس شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه پرونده ایشان را رسیدگی و قرار مجرمیت صادر کرد، با صدور کیفرخواست به دادگاه رفت، دادگاه حکم به محکومیت ایشان داد و جالب این که محکومیت نامبرده قطعی شد اما پرونده دو مداح سرشناس که در همان شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بود، آن موقع تکمیل و تصمیمی برایش گرفته نشده بود که با پیگیری‌های مستمر، سرانجام دو مداح در بازپرسی حاضر شدند و از آنان تحقیق شد و ...

۱۳۹۱/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...