نسخه چاپی

رويانيان باز هم كميته فني را دور زد!

«شیرینی» رویانیان تلخ‌كامی هواداران

عکس خبري -«شيريني» رويانيان تلخ‌كامي هواداران

انتخاب سرپرست پرسپولیس هم به مانند انتخاب سرمربی این تیم، پروسه‌ای طولانی را طی كرد اما به رغم انتخاب سرمربی كه به سرانجام قابل قبولی ختم شد، انتخاب دوم پرسپولیس، چندان جالب نبود و صدای اعتراض خیلی‌ها اعم از هواداران و پیشكسوتان این تیم و... را در‌آورد.


يكي از بزرگ‌ترين انتقادهايي كه به رويانيان مي‌شود اين است كه او، مشورت‌پذير نيست و به رغم ظاهر ماجرا، تصميم‌هاي اول و آخر را خودش مي‌گيرد و اگر هم كسي در اين زمينه ورود كرده و تصميمي بگيرد، به سرعت آن را وتو مي‌كند و اين را طي مدت‌زمان حضورش در پرسپوليس بارها ثابت كرده است.

چه زماني كه زارع، قائم مقام سابقش خوردبين را اخراج كرد و رويانيان سريعاً او را به تيم بازگرداند و چه زماني كه پيشكسوت‌هاي پرسپوليس براي انتخاب سرمربي دور هم نشستند و كالدرون را براي نيمكت سرخپوشان برگزيدند اما رويانيان بي‌توجه به اين مسائل در حال مذاكره با مانوئل بود و سپس هم او را روي نيمكت پرسپوليس نشاند. اين آخرين انتخاب او اما صداي خيلي‌ها را در‌آورده و باعث نارضايتي هواداران و پيشكسوتان پرسپوليس شده است.

هواداران پرسپوليس كه عادت نداشتند هر كسي را به عنوان سرپرست روي نيمكت پرسپوليس ببينند و سال‌ها خوردبين و زادمهر و پيشكسوتان تيم را به عنوان سرپرست ديده بودند، برايشان قابل هضم نبود كه از اين به بعد، بخواهند شخصي ناشناس را در اين پست و روي نيمكت تيمشان ببينند.

اعتراض به انتصاب سرپرست جديد پرسپوليس، آن هم بعد از نفراتي چون زادمهر و خوردبين، با شعار هواداران عليه شيريني از پشت درهاي بسته درفشي‌فر خود را نشان داد. در حالي كه موج انتقادات عليه شيريني بالا گرفته بود، در حاشيه تمرين پرسپوليس، شعارهايي عليه انتصاب سرپرست جديد تيم سر داده شد.

شماري از هواداران پرسپوليس كه مثل هميشه در محل تمرين حاضر شده بودند، از پشت درهاي بسته عليه انتخاب شيريني به عنوان سرپرست جديد پرسپوليس شعار دادند و خواهان بركناري او شدند.

هرچند سرپرست جديد سرخپوشان هر گونه شعاري را عليه خودش تكذيب مي‌كند و معتقد است هواداران از او حمايت كرده‌اند: «هواداران نه تنها شعاري عليه من ندادند بلكه از من حمايت نيز كردند» اما شعارهاي اعتراض‌آميز هواداران پرسپوليس كه از پشت درهاي بسته درفشي‌فر به خوبي شنيده مي‌شد و بي‌شك بعد از اين در باز‌ي‌ها و ساير تمرين‌هاي اين تيم تكرار مي‌شود، چيزي نيست كه با يك يا دو جمله شيريني بشود آن را تكذيب يا كتمان كرد. موج بعدي اين انتقادات به پيشكسوتان تيم برمي‌گردد.

قرار بود سرپرست پرسپوليس را كميته فني اين تيم و از بين پيشكسوتان انتخاب كند و گفته مي‌شد خوردبين، زادمهر، آشتياني و چند نفر ديگر از گزينه‌هاي احراز اين پست هستند، اما از بين همه نفرات مطرح شده شيريني به عنوان سرپرست انتصاب شد، ضمن اينكه به جاي كميته فني، اين رويانيان بود كه در اين زمينه تصميم‌گيري كرد؛ تصميمي كه دلخوري پيشكسوتان پرسپوليس را به همراه داشت و اين دلخوري به گوش رويانيان نيز رسيد اما او از تصميم خود بازنگشت تا پيوس، مهاجم سابق سرخپوشان، كميته فني را كشك بخواند: «رويانيان يك تنه تصميم گرفت و با اين كار نشان داد كميته فني يعني كشك!اين كار رويانيان اشتباه بود.

مگر قرار نبود كميته فني نظر بدهد؟ به نظر من همه بايد از اين كميته بيرون بيايند. رويانيان خودش مي‌برد و مي‌دوزد. همه اعلام كردند يكي از قديمي‌هاي پرسپوليس سرپرست شود اما او با اين كار نشان داد همه چيز فرماليته است و مديرعامل باشگاه هر كاري خودش بخواهد انجام مي‌دهد و رفيق خودش را آورد اما رفيق بازي به درد فوتبال نمي‌خورد.»

زادمهر، سرپرست فصل قبل پرسپوليس اما تنها براي پرسپوليس آرزوي موفقيت مي‌كند و سعي دارد خيلي به اين مسئله ورود نكند:« از اينكه قرار بوده سرپرست شوم خبري ندارم. فصل گذشته بعد از آخرين بازي پرسپوليس با هماهنگي باشگاه به سفر رفتم و اكنون هم براي تيم آرزوي موفقيت مي‌كنم. پيشكسوتان زيادي براي پرسپوليس زحمت كشيده‌اند و اميدوارم فرد جديد بتواند مثل افراد سابق خوب كار كند.»

پنجعلي، بازيكن، كاپيتان و عضو سابق هيئت مديره پرسپوليس اما به صراحت رفاقت رويانيان با شيريني را دليل اين تصميم مي‌خواند:« سرپرست پرسپوليس بايد يك فرد بزرگ و كسي باشد كه بازيكنان و تماشاگران قبولش داشته باشند. بارها گفته‌ايم يكي از پيشكسوتان پرسپوليس را انتخاب كنند اما در نهايت اتفاق ديگري افتاد. اين همه آدم باسواد و با دانش در پرسپوليس داريم. كسي كه در اين تيم بازي كرده و به جو پرسپوليس آشناست، نيمكت پرسپوليس جايگاه بزرگي است، مطمئناً رفاقت دليل انتخاب شيريني بود و نمي‌تواند غير از رفاقت دليل ديگري مطرح باشد.»

درخشان هم البته از مخالفان انتخاب شيريني است و تصميم رويانيان را اشتباه مي‌داند: «انتخاب شيريني تصميم درستي نبود، چراكه به اعتقاد من به پيشكسوتان پرسپوليس كم‌لطفي شده است. كساني كه براي پرسپوليس ساليان سال زحمت كشيده‌اند، حقشان خورده شده است و قشنگ‌ترين كار ممكن اين بود كه سرپرستي را به يكي از افراد قديمي پرسپوليس مي‌دادند.»

رضا وطنخواه هم با اينكه تأكيد دارد سرپرستي پست مهمي است، اما ترجيح مي‌دهد مثل بقيه از اين مسئله انتقاد نكند:«اميدوارم كسي كه انتخاب شده بتواند همه كارها را به نحو احسن انجام دهد، چراكه سرپرستي كار آساني نيست و وظايف خاص خود را دارد. مديريت باشگاه اين تصميم را گرفته و اميدوارم همه چيز به درستي پيش رود. همان طور كه يك باشگاه بازيكنان خوبي مي‌گيرد، سرپرست تيم هم بايد فردي باشد كه كارش را به خوبي بلد است و مي‌تواند حاشيه‌هاي احتمالي را كنترل كند.»
ابراهيم آشتياني هم كه گفته مي‌شد يكي از گزينه‌هاي اين پست است نيز ترجيح مي‌دهد انتقادي نكند:«مسئله انتخاب سرپرست بر عهده مدير عامل باشگاه است و سرپرست هم بايد نسبت به عملكردش به مدير عامل پاسخگو باشد. البته ديروز در آخرين لحظات باشگاه پرسپوليس با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه شيريني سرپرست موقت است و پيشكسوتان بايد در اين‌ خصوص سعه‌صدر بيشتري نشان دهند.

۱۳۹۱/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...