نسخه چاپی

بوكوحرام مسؤلیت بمب گذاری های نیجریه را پذیرفت

گروه تروریستی بوكوحرام مسؤلیت بمب گذاری های اخیر در پایتخت نیجریه را بر عهده گرفت.

به گزارش نما ، مهر به نقل از رویترز نوشت: گروه تروریستی بوکوحرام مسؤلیت بمب گذاری های زنجیره ای در حومه «ابوجا» پایتخت نیجریه را بر عهده گرفت. این گروه تروریستی با قرار دادن پیامی در رسانه های اجتماعی، اعلام کرد که مسئولیت بمب گذاری های جمعه و شنبه در غرب و شرق پایتخت را بر عهده می گیرد.

بر اثر دو انفجار شنبه شب در حوالی یک ایستگاه اتوبوس در منطقه «نینا» و نزدیکی یک ایستگاه پلیس در منطقه «کوجه» واقع در حومه «ابوجا» پایتخت نیجریه دست کم ۱۵ نفر کشته و ۴۱ نفر نیز مجروح شدند.

با این وجود منابع بیمارستانی به خبرنگار آناتولی اعلام کردند که تعداد قربانیان بیشتر از ۱۵ کشته اعلامی بوده و تعداد ۲۷ نفر را مورد تأکید قرار دادند. همچنین، ارتش نیجریه جمعه گذشته اعلام کرد که در ۴ انفجار در شهر «مایدوگوری» واقع در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه حدود ۵۰ نفر کشته و زخمی شدند.

ارتش نیجریه در بیانیه ای در این باره اعلام کرده بود: در این انفجارها دست کم ۱۰ نفر کشته و ۳۹ نفر مجروح شده اند که به دلیل وخامت حال برخی از زخمی ها احتمال افزایش تعداد قربانیان نیز وجود دارد.

در ادامه این بیانیه آمده بود: این ۴ انفجار بر اثر منفجر شدن ۴ جلیقه انفجاری توسط ۴ عامل انتحاری بوده است. ۳ تروریست در یک منطقه و عامل انتحاری چهارم در نزدیکی یک مسجد به منفجر کردن جلیقه انفجاری خود مبادرت ورزیده است.

شایان ذکر است از ۲۹ ماه می و با روی کار آمدن «محمد بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه و وعده مبارزه تمام عیار با این گروه تروریستی، بوکوحرام نیز اعلام کرده است که عملیات خود را تشدید خواهد نمود

۱۳۹۴/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...