نسخه چاپی

كشته شدن ده‌ها افسر پلیس افغان به دست طالبان

مقام‌های افغان اعلام كردند: شبه‌نظامیان طالبان چند روز پس از آنكه یك منطقه مهم در استان فریاب در شمال غرب این كشور را تصرف كردند اقدام به كشتن ده‌ها افسر پلیس و دستگیری یكی از مقام‌های پلیس محلی به همراه بسیاری از نیروهای تحت امرش كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مقام‌های افغان اعلام کردند که یک پایگاه ارتش افغانستان که میزبان چند صدسرباز و یک کمپ راهداری محل اقامت افسران پلیس این کشور بوده در منطقه قورماچ در استان فریاب به دست شبه نظامیان طالبان محاصره شد.

براساس گزارش‌ها، به دنبال تشدید حملات شبه‌نظامیان طالبان در سراسر کشور افغانستان درگیری‌ها در این منطقه نیز شدید شد و مقام‌های افغان اعلام کردند که این شبه‌نظامیان تغییر تاکتیکی واضحی داشته و جسارت آنها در پی تصرف شهر قندوز در ماه گذشته میلادی افزایش پیدا کرده است.

در روزهای اخیر شبه‌نظامیان طالبان موفق به تصرف چند ایست بازرسی در نزدیکی شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند شدند. آنها همچنین چندین حمله را علیه دو منطقه در استان هرات شامل مناطق قوریان و شینگاد صورت دادند.

در درگیری‌های استان فریاب بسیاری از مقام‌های محلی این نگرانی را داشتند که دو پایگاه امنیتی محاصره شده در منطقه قورماچ به دست طالبان بیفتد و این فتوحات سبب شود که حضور نیروهای افغان کاهش پیدا کرده و تعداد زیادی تجهیزات نظامی به دست طالبان بیفتد.

با این حال تلاش‌های مقام‌های دولتی برای تقویت این منطقه به دنبال اقدامات شبه‌نظامیان با کار گذاشتن بمب و مسدود کردن راه‌ها ناکام ماند.

مقام‌های ارتش افغانستان تاکید کردند که مواضع آنها در منطقه قورماچ تحت حمله قرار دارد. اما سخنگوی ارتش افغانستان در شمال این کشور گفت: واحدهای ارتش افغانستان برای دفع حملات کاملا تجهیز شده‌اند.

در همین حال گفته شد که عبدالمجید گلیم باف، رئیس پلیس منطقه قورماچ به همراه نیروهای تحت امرش توسط طالبان دستگیر شد و اطلاعی از سرنوشت او نیست.

رحمت الله ترکستانی یک عضو شورای استانی فاریاب گفت: طالبان وعده داده که عبدالمجید گلیم بافی را صبح روز سه شنبه اعدام می‌کند اما جدیدترین اطلاعات حامی از آن است که این اعدام به تاخیر افتاده است.

ترکستانی گفت: این فرمانده پلیس چهار روز بدون آب و غذا مقاومت کرد اما به دلیل خستگی از جنگ، عدم رسیدن نیروهای جدید تعدادی از افسران پلیس به پایگاه‌ ارتش عقب‌نشینی کردند و این رئیس پلیس نیز زخمی شد.

وی ادامه داد: پس از آنکه مهمات آنها تمام شد، 37 افسر پلیس کشته شدند و مجید نیز به همراه 17 تن از نیروهایش دستگیر شد.

با این حال نقیب‌الله فایق، یک نماینده پارلمان فریاب نیز گفت: 22 افسر پلیس به دست شبه‌نظامیان طالبان کشته شده و 19 تن دستگیر شدند. مقام‌های پلیس فاریاب هنوز درباره این گزارش اظهارنظر نکردند.

۱۳۹۴/۷/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...