نسخه چاپی

جزئیات تمهیدات ویژه برای مسافران نوروزی بخش هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با بیان جزئیات ستاد نوروزی این سازمان در ایام نوروز، گفت: 15 تیم عملیات فنی و دفتر نظارت در حوزه فرودگاهی، قابلیت پرواز و عملیات پرواز در 8 فرودگاه بین المللی یا دارای مرز هوایی كه بیشترین حجم پروازها را برعهده دارند، مستقر می‌شوند.

به گزارش نمانیوز رضا نخجوانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری بازوی حاکمیتی دولت برای برآورده ساختن انتظارات دولت و مردم است، اظهارداشت: در ایام نوروز 91، تمامی بخشهای مختلف سازمان هواپیمایی کشوری به صورت شبانه روزی به انجام امور نظارتی بر فرودگاهها، شرکتها و موسسات هوانوردی می پردازند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز برنامه های نوروزی از 15 اسفندماه جاری خبر داد و گفت: امیدواریم در عملیات نوروزی 91 شاهد عملکردی درخشان تر از گذشته باشیم و علاوه بر سازمان هواپیمایی کشوری که عهده دار پاسخگویی وظایف و ماموریت هاست، از بخش فرودگاهی کشور انتظار می رود تمهیداتی ایجاد کند تا در فرآیند پروازهای ورودی و خروجی شاهد کمترین زمان ایستایی در این ایام باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از کنترل دقیق سازمان هواپیمایی کشوری بر دفاتر خدمات مسافرتی در سراسر کشور خبرداد و گفت: 20 تیم بازرسی به دلیل جلوگیری از تخلفات شرکت های مزبور به صورت محسوس و نامحسوس دفاتر خدمات مسافرت هوایی را بازرسی خواهند کرد.
نخجوانی افزود: 15 تیم عملیات فنی و دفتر نظارت در حوزه فرودگاهی، قابلیت پرواز و عملیات پرواز در 8 فرودگاه بین المللی یا دارای مرز هوایی که بیشترین حجم پرواز ها را برعهده دارند، مستقر می شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بر اطلاع رسانی دقیق و صحیح و به موقع به مسافران تاکید کرد و گفت: شرکتهای هواپیمایی در ایام نوروز موظف به اطلاع رسانی به موقع در خصوص تغییر، تاخیر و یا ابطال پروازها از طریق روابط عمومی خود هستند و سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه مسئول نیست و تنها به عنوان مرجع ثالث تخصصی برای شرکتهای هواپیمایی محسوب می شود.

وی با اشاره به افزایش حجم پروازها در نوروز امسال خواستار بازنگری شرکتهای هواپیمایی در اخذ مجوز پروازی شد و افزود: شرکتهای هواپیمایی با توجه به توانمندی موجود باید با 10 درصد بالاتر نسبت به انجام پروازهای برنامه ای اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی فروگاههای کشور، گفت: چنانچه محوطه فرودگاهی نیازمند اصلاح تغییرات هندسی و یا شکل ظاهری است، شرکت فرودگاههای کشور تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

نخجوانی با تاکید بر اینکه ساماندهی شیفتهای شرکتهای هواپیمایی انجام گرفته است، بیان کرد: برای شیفتهای نوروزی باید از افراد با تجربه و توانمند استفاده شود.

وی تصریح کرد: بنا به تشخیص دفتر نظارت بر شرکتها و فرودگاههای سازمان هواپیمایی، با رعایت توانمندی شرکتهای هواپیمایی و استفاده از هواپیمای جایگزین و ساعات مورد تقاضای شرکتهای هواپیمایی، مجوزهای لازم به این شرکتها ارایه شده است؛ بنابراین استفاده صحیح از این مجوزها توسط ایرلاینها صحنه آزمون عملی سازمان هواپیمایی کشوری است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواستار برنامه ریزی صحیح شرکتهای هواپیمایی متناسب با عمر ناوگان، توانمندی فنی و عملیاتی شد و گفت: امیدواریم با همکاری و پشتیبانی شرکتهای هواپیمایی با یکدیگر، بهترین مدیریت شبکه پروازی و کاهش چشمگیر تاخیرات نسبت به سال گذشته در نوروز 91 را شاهد باشیم.

۱۳۹۰/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...