نسخه چاپی

درگیری مردم با نیروهای انتظامی در زاهدان از شایعه تا واقعیت

اجرای مانور نظامی امروز در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان به ویژه شهر زاهدان موجب شد تا عده ای برای بهره برداری سیاسی و ایجاد تفرقه از این فرصت برای خبر سازی سوء استفاده كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، ظهر امروز مانور امنیتی به منظور آمادگی نیروهای انتظامی در مناطق مختلف استان از جمله زاهدان برگزار شد که اجرای این مانور زمینه را برای سوء استفاده بسیاری از اخلالگران امنیت فراهم ساخت تا بار دیگر دشمنان وحدت بر طبل تفرقه بکوبند.

در حالی که ماموران انتظامی در خلال این مانور در حال کنترل نقاط حساس شهر زاهدان از جمله دستگاه های سیاسی و سایر مراکز حساس هستند عده ای که به نظر می رسد از نبود نیروهای انتظامی استفاده بیشتری می برند نسبت به برگزاری این مانور واکنش نشان دادند.

با اجرای این مانور در بازار رسولی زاهدان نیز امروز شاهد برخی اعتراض های متعدد از سوی برخی افراد بودیم که به دلیل شایعات نسبت به اقدام ماموران واکنش نشان دادند.

از شایعه تا واقعیت

ظهر امروز با اجرای مانور نظامی مأموران در بازار رسولی زاهدان موجی از جنگ روانی در شبکه‌های مجازی به راه افتاد که مأموران بازهم با نگاه قومیتی نسبت به دستگیری قومیت ها دست می زنند و لذا رواج این خبر فراز و نشیب‌های زیادی را در جامعه شهری زاهدان بر جای گذاشت.

هر چندکه نباید از اطلاع رسانی ضعیف نیروی انتظامی در این زمینه نیز به راحتی گذشت که جولان چنین فضاهای روانی را به دشمنان این مرز و بوم می دهد اما فرمانده انتظامی استان از بهره برداری عده ای با گل آلود کردن آب در این شهر خبر داد.

زاهدان شاهد اجرای مانور نظامی است

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تکذیب شایعه درگیری رخ‌داده در چهارراه رسولی به خبرنگار مهر گفت: اعلام درگیری خبر نادرستی است زیرا از روز گذشته پلیس به‌منظور افزایش آمادگی خود اجرای مانور نظامی را در مناطق حساس و راهبردی سیستان و بلوچستان آغاز کرده است.

سردار حسین رحیمی گفت: امروز نیز مطابق برنامه پیش‌بینی‌شده در چهارراه رسولی شاهد اجرای مانور نظامی بودیم که متأسفانه مزدوران دشمنان جمهوری اسلامی درصدد سیاه جلوه دادن این مانور هستند.

وی افزود: افرادی که این‌گونه در قاب جنگ نرم درصدد تحت شعاع قرار دادن روح و روان مردم هستند خائن به این ملت‌اند و بدانند هیچ جایگاهی در میان مردم ندارند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دشمنان که نمی‌توانند مسیر حرکتی سیستان و بلوچستان را در راه رشد و توسعه ببیند؛ از راهی درصدد تحت شعاع قرار دادن داشته‌ها و ظرفیت‌های این دیار هستند که نگاه را صرفاً امنیتی کنند.

سیستان و بلوچستان در بهترین شرایط امنیتی خود قرار دارد

سردار رحیمی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تمامی دستگاه‌های نظامی و امنیتی اکنون این دیار بهترین دوران امنیتی خود را در نظام جمهوری اسلامی را دارد پی می‌کند که این شرایط برای دشمنان قابل‌قبول نیست.

وی افزود: هم اینک وضعیت امنیت استان با اقدامات مطلوب صورت گرفته و همکاری و تعامل سازنده مردم، سران و بزرگان طوایف، علما، دستگاهها و نهادهای مختلف و رسانه های ارتباط جمعی بسیار خوب و ایده ال است.

سردار رحیمی با بیان اینکه تمامی شاخص های امنیتی استان بلا استثنا با سیر صعودی رو به بهبود هستند گفت: این شاخص ها به صورت شتابان نه عادی در حال حرکت و بهبودی است به طوری که مجموعه امنیتی استان با اقدامات مطلوب انجام شده در سالجاری مورد تقدیر شورای امنیت کشور قرارگرفت.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: امروز با خرسندی اعلام می کنیم با برنامه ریزی های دقیق و منطقی، تلاش های صورت گرفته همه دستگاهها و همکاری نزدیک مردم با پلیس، سیستان و بلوچستان یکی از طلایی ترین ایام امنیتی خود را سپری می کند.

وی گفت: نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت پایدار در سطح شهرستان های سیستان و بلوچستان سه لایه امنیتی تعریف کرده به طوری با این اقدامها توانسته ایم در بخش های مختلف به موفقیت های قابل قبول برسیم.

۱۳۹۴/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...