نسخه چاپی

پایان گمانه زنی‌ها در مورد جانشینی سلطان قابوس

سلطان قابوس پادشاه عمان پس از سپری كردن یك دوره درمان در آلمان، روز یكشنبه برای سخنرانی در جلسه پارلمان این كشور در انظار عمومی ظاهر شد و به گمانه زنی ها در مورد احتمال جانشینی اش پایان داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری رویترز، پادشاه عمان به مدت 8 ماه برای درمان در آلمان اقامت داشت.

غیبت طولانی مدت سلطان قابوس از انظار عمومی، بر نگرانی ها در مورد احتمال انتخاب جانشین برای وی قوت بخشیده بود.

رسانه های دولتی عمان به محض ورود وی به کشور در سال گذشته، از موفقیت مداوایش در آلمان و بهره مندی از سلامت کامل خبر دادند.

اما در این مدت، کمتر در انظار عمومی ظاهر شد و به طور معمول مقام های ارشد عمان نمایندگی وی را در سفرهای برون مرزی برعهده داشتند.

سلطان قابوس از زمان زمامداری به پیشبرد کشورش به سوی موفقیت و شکوفایی گام مهمی برداشته، به طوری که عمان در سال های اخیر نقش مهمی را در دیپلماسی منطقه ای ایفا کرده است.

عمان روند تمهیدات مرتبط با صلح در منطقه را تسهیل و از مذاکرات برون رفت از بحران در یمن حمایت کرده است.

سیاست های سلطان قابوس در عمان در سال های متمادی گذشته همواره بر عقلانیت و احتیاط بنا شده و در کمتر شرایطی از دیگر رهبران عرب شورای همکاری خلیج فارس که عمان عضو آن است، تاثیر پذیرفته است.

قابوس و دیگر مقام های عمانی که در تنگه هرمز و در مسیر مهمترین مرکز عبور محموله های تجاری جهان قرار گرفته، همواره خود را متفاوت از دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس دانسته و این موضوع در جهت گیری ها و سیاست های متعادل این کشور در منطقه مشخص بوده است.

عمان تنها کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که در ائتلاف کشورهای عربی متجاوز به یمن به رهبری عربستان شرکت نکرد و به درخواست ریاض برای پیوستن به این ائتلاف پاسخ منفی داد.

۱۳۹۴/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...