نسخه چاپی

جزئیات تازه از تجمیع قبوض آب و برق

معاون وزیر نیرو با بیان اینكه به منظور صرفه‌جویی در زمان و صدور قبوض چاپی، طرح تجمیع قبوض آب و برق اجرایی می‌شود، گفت: در حال حاضر این پروژه از شهرهای جدید آغاز خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، عليرضا دائمي معاون وزير نيرو درباره آخرین وضعیت تجمیع قبوض آب و برق، گفت: وجود بيش از ۳۲ ميليون مشترک برق، ‌مشکلات مختلفی همچون تردد و مراجعه برای قرائت، صدور و تحويل قبوض در جامعه ايجاد مي‌کند.

معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو با اعلام اینکه با نصب کنتورهاي هوشمند اين امکان فراهم مي‌شود که کنترل، قرائت، پايش و ميزان مصرف مشترکان از راه دور ميسر شود، تصریح کرد: هنوز در بسياري از مجتمع‌ها و ساختمان‌ها کنتورهاي آب به‌صورت مشترک است و ساکنان، کنتور مجزا ندارند و يک دستگاه کنتور آب اصلي، مصرف طبقات زيادي از يک ساختمان مسکوني يا تجاري را تحت کنترل دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اينکه سامانه تامين آب شرب و آب گرم بيشتر ساختمان‌ها به‌صورت مشترک است و اين امر باعث شده است تا ما نتوانيم براي هر مشترک کنتور آب مجزا نصب کنيم ولي در برق با چنين مشکلي مواجه نيستيم، اظهار داشت: براي تجميع قبوض آب و برق، زيرساخت‌هاي لازم برای سامانه نرم‌افزاري نصب کنتورهاي هوشمند به تعداد ۳۲ ميليون مشترک که دائم در حال افزايش است، در دستور کار قرار دارد.

معاون وزير نيرو با بيان اينکه وزارت نيرو مصصم است در حال حاضر اين پروژه از شهرهاي جديد به عنوان نمونه‌هاي شاهد آغاز شود، بیان کرد: اين برنامه به‌تدريج گسترش يافته و سراسر کشور را فرا مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه اعتبارات تخصيصي براي تامين آب و برق بسيار محدود است، افزود: تلاش مي‌کنيم در يک برنامه بلندمدت با مشترک کردن قبوض آب و برق، بتوانيم کنترل و پايش جديدي در کنترل ميزان مصارف و هدررفت‌ها داشته باشيم.

۱۳۹۴/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...