نسخه چاپی

بازداشت دستكم 22 نفر در جریان ناآرامی‌ها در پایتخت یونان

پلیس یونان دستكم 22 نفر از معترضانی را كه در سالگرد كشته شدن یك نوجوان به دست نیروهای امنیتی به خیابا‌ن‌ها آمده بودند، بازداشت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روز یکشنبه همزمان با هفتمین سالگرد کشته شدن «الکساندروس گریگوروپولوس»، خیابان‌های آتن پایتخت یونان بار دیگر صحنه ناآرامی و درگیری میان معترضان و پلیس ضدشورش بود.

به نوشته پایگاه دیلی صباح، در جریان این ناآرامی‌ها دستکم 22 نفر از معترضان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

گریگوروپولوس 15 ساله، نوجوانی بود که در سال 2008 یعنی یک سال پیش از آغاز بحران مالی در یونان به ضرب گلوله نیروهای پلیس این کشور جان خود را از دست داد. مرگ وی آغازگر بزرگترین اعتراضات و ناآرامی‌های خیابانی در چند دهه گذشته منجر شد.

از آن زمان، یونانی‌ها همه ساله همزمان با سالگرد مرگ این نوجوان به خیابان‌ها می‌آیند و به سیاست‌های ریاضتی‌ای که با وجود روی کار آمدن دولت چپگرای «الکسیس سیپراس» همچنان در این کشور ادامه دارد، اعتراض می‌کنند.

در حالی که تظاهرات روز یکشنبه به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری بود، مداخله پلیس به بروز خشونت منجر شد و معترضان در پاسخ به پرتاب سنگ و بتری‌های آتش‌زا به سمت نیروهای امنیتی پرداختند و پلیس هم به سمت شرکت‌کنندگان در تظاهرات گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی شلیک کرد.

بنا بر اعلام پلیس، جمعا 6000 نیرو برای مقابله با تظاهرات روز یکشنبه به کار گرفته شده بودند.

۱۳۹۴/۹/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...