نسخه چاپی

تداوم حملات جنون آمیز آل سعود به یمن

عربستان سعودی كه از پیشروی های سریع ارتش و كمیته های مردمی یمن در مناطق مختلف خشمگین است، مناطق مختلف این كشور را آماج حملات هوایی خود قرار داد.

به گزارش نما به نقل از رسانه‌های یمنی، در حالی که پیشروی‌های سریع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عربستان سعودی را به شدت خشمگین کرده است، این کشور طی ساعات گذشته به حملات جنون آمیز خود به مناطق مختلف یمن ادامه داد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های عربستان 13 بار بخش جهران در استان ذمار را بمباران کردند.

جنگنده‌های سعودی همچنین بیش از 60 بار به مناطق مختلفی از بخش صراوح و مناطق مختلف استان مأرب حمله کردند.

جنگنده های عربستان 4 بار استان الجوف، 6 بار استان إب، 3 بار استان البیضا و 13 بار بخش رازح و "شر ضحیان" را بمباران کردند.

دفع حملات القاعده و مزدوران عربستان به مناطق مختلف یمن

و خبر دیگر اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سه بار تلاش عناصر گروه تروریستی القاعده و مزدوران عربستان را برای پیشروی در استان تعز دفع کردند و دهها نفر از آنها را به هلاکت رسانده و یا زخمی کردند. در این عملیات همچنین تعداد زیادی از خودروهای نظامی و تجهیزات دشمن منهدم شد.

کمیته های مردمی یمن همچنین تلاش القاعده و مزدوران عربستان برای پیشروی به سمت منطقه الزیله در استان الضالع و منطقه المشجع در شمال کوفل در استان مأرب را دفع کردند و ضمن منهدم کردن 4 خودروی زرهی شمار زیادی از آنها را به هلاکت رسانده و یا زخمی کردند.

ادامه پیشروی های ارتش و کمیته های مردمی یمن

ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه پیشروی های خود در مأرب، پادگان لشکر 312 در کوفل را به کنترل خود در آورده و این پادگان را از لوث عناصر القاعده و مزدوران عربستان پاکسازی کردند.

از سوی دیگر یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن مجتمع دفاع هوایی عربستان در الخوبه و رأس ملحمه در جیزان و پایگاه العش در نجران واقع در جنوب عربستان و تعدادی دیگر از پایگاههای این کشور متجاوز در ظهران عسیر را در هم کوبیدند.

درخواست نماینده سازمان ملل از گروههای یمنی

و خبر دیگر اینکه اسماعیل ولد الشیخ نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن خواستار آتش بس در یمن با هدف آغاز مذاکرات در پانزدهم ماه جاری میلادی شد.

وی همچنین نسبت به موافقت همه گروههای درگیر در یمن با پیشنهاد خود ابراز خوش بینی کرد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن افزود: همه گروهها با برگزاری مذاکرات صلح در تاریخ 15 دسامبر موافقت کرده‌اند.

۱۳۹۴/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...