نسخه چاپی

روزشمار ايام فتنه-3 مرداد

از واكنش سرلشكر فیروزآبادی به بركناری مشایی تا نامه سرگشاده خاتمی به مراجع

عکس خبري - از واکنش سرلشکر فيروزآبادي به برکناري مشايي تا نامه سرگشاده خاتمي به مراجع

سرلشكر فیروزآبادی: آقای احمدی نژاد شما مفتخر به ولایت مداری و تبعیت از رهبر در میان مردم ما هستید، ملت ایران انتظار ندارند كه جوهر این ابلاغ رهبری خشك بشود و به آن عمل نشده باشد.

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت کنندگان در بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم فرمودند: "معنای اتحاد و اعتصام به حبل الله این است که در اصول همدل باشیم هرچند ممکن است در برخی از فروع با هم اختلاف داشته باشیم و این مطلقاً مانع وحدت و اتحاد نیست." ایشان اختلاف سلیقه را امری طبیعی دانستند و با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه در همه دورانهای مختلف وجود داشته است افزودند: "اگر این اختلاف سلیقه ها و برداشتها با هوای نفس مخلوط شد کار خراب می شود بنابراین باید ملاحظه کرد کجا اختلاف سلیقه براساس هوای نفس و کجا براساس احساس تکلیف است."



* فارس: در پی انتشار نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در خصوص ضرورت برکناری مشایی از معاون اولی رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی از این پست کناره گیری کرد. متن کناره گیری مشایی به این شرح است: "اینجانب بعد از دستور مقام معظم رهبری خود را معاون اول رئیس‌جمهور نمی‌دانم و به عنوان یک سرباز ولایی در هر کجا که بتوانم به مردم عزیز کشور خدمت خواهم کرد."

* پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به نامه رحیم مشایی با کناره گیری وی از معاونت اولی رییس جمهور موافقت کرد. متن نامه به شرح زیر می باشد: "برادر ارجمند جناب آقای مهندس رحیم مشایی؛ با تقدیر فراوان از بزرگواری و پذیرش مسوولیت معاونت اولی که علی رغم میل شخصی جنابعالی و با اصرار اینجانب انجام شد مجددا تاکید می نمایم که شما را انسانی خود ساخته، مومن و دلباخته حضرت ولی عصر(عج) و با تعهدی عمیق و آگاهانه به خط نورانی ولایت و مبانی جدی اسلامی و خدمتگزاری توانمند و صدیق به ملت الهی و عزیز ایران می شناسم.

طی یک هفته اخیر نیز امیدوار بودم که با رفع برخی تبلیغات منفی فشارها و جوسازیهای بعضی رسانه ها و جریانهای سیاسی دولت بتواند از خدمات شما در جایگاه معاون اولی برخوردار بماند. با پذیرش کناره گیری شما از مسوولیت مذکور مطمئن هستم همواره در خدمت ملت و انقلاب اسلامی خواهید بود . از خدای متعالی برای حضرتعالی موفقیت و عزت روز افزون مسالت دارم."

* پایگاه اطلاع رسانی دولت: متن نامه محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری به رهبر معظم انقلاب در پی استعفای اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی رییس جمهور به شزح ذیل است: "محضر حضرت آیت ا... خامنه ای دام ظله العالی؛ ضمن ارسال رونوشت نامه کناره گیری مورخه 88.5.2 جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی، به استحضار می رساند که مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالی به استناد اصل 57 قانون اساسی اجرا شد. ایام عزت مستدام."

* اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم وحدت طی نامه های سرگشاده جداگانه ای خطاب به دکتر احمدی نژاد، از تعلل 7 روزه رییس جمهور نسبت به اجرای دستور رهبر انقلاب در عزل مشایی از معاونت اولی ریاست جمهوری انتقاد کردند.

* مهر: «سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی در آیین صبحگاه ستاد کل نیروهای مسلح در حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی اظهار داشت: "همه ما شب گذشته متن نامه رهبر بزرگوار و فرماندهی معظم کل قوا به مقام محترم ریاست جمهوری محبوب ایران را از صدا و سیما شنیدیم که فرمودند، انتصاب آن فرد بایستی ملغی و کان لم یکن شود، این هم برای رفع اختلاف در میان دوستداران و طرفداران دولت است." فیروز آبادی خطاب به ریاست جمهوری گفت: "برادر عزیزم! ریاست محترم جمهور محبوب ملت ایران، جناب آقای احمدی نژاد شما مفتخر به ولایت مداری و تبعیت از رهبر در میان مردم ما هستید و شما را با این عطر و بوی می شناسند، ملت ایران انتظار ندارند که جوهر این ابلاغ رهبری خشک بشود و به آن عمل نشده باشد."»

* پایگاه اطلاع رسانی دولت: رییس جمهور طی حکمی اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان رییس دفتر خود منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده است: "ضمن تقدیر فراوان از همه خدمات ارزشمند گذشته، جنابعالی را که انسانی مؤمن و فداکار و مورد اطمینان کامل هستید به سمت «مشاور و رئیس دفتر رییس‌جمهوری» انتخاب می‌نمایم. امیدوارم با همراهی همه همکاران و با توکل بر خدا و توسل به حضرت مولا صاحب الامر(عج) همچون گذشته در تلاش برای خدمتگزاری به ملت بزرگ و نظام ولایی جمهوری اسلامی موفق و سربلند باشید."

* سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع سید محمد خاتمی، علیرضا بهشتی و مهدی هاشمی در گفتگو با ایسنا از احضار مدیران مسوول روزنامه‌های ایران، کیهان و مدیرعامل خبرگزاری فارس و سایت رجانیوز با شکایت موکلانش خبر داد. علت این اقدام درج اخباری علیه خاتمی، بهشتی و هاشمی در این رسانه ها می باشد.

* قلم نیوز: سید محمد خاتمی، میر حسین موسوی و مهدی کروبی به همراه جمع دیگری از اصلاح طلبان که در میان آنها نام هاشم آغاجری، علیرضا بهشتی و محمد سلامتی نیز به چشم میخورد، در نامه سرگشاده‌ای به مراجع تقلید خواستار موضع گیری آنان در قبال بازداشت متهمین حوادث پس از انتخابت شدند.

* قربان بهزادیان‌نژاد، رییس ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی در گفت‌وگو با قلم‌نیوز، با تکذیب ادعاهای مطرح شده توسط وزیر اطلاعات و خطیب نماز جمعه تهران درباره ارتباط این ستاد با یکی از سفارتخانه‌های خارجی گفت: «از ابتدای تشکیل ستاد، ارائه پاسخ منفی به درخواست‌های ملاقات سفرای کشورهای مختلف با مسوولان ستاد به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی مورد تصویب قرار گرفت و تا خاتمه کار ستاد این سیاست به‌طور دقیق به اجرا گذاشته شد.»

* مهدی کروبی طی نامه ای سرگشاده خطاب به محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات نوشت: "در صورتی که چاره‌ای برای خروج از بحران کنونی نباشد، مدیریت روز‌های سخت رمضان، قدس، محرم و عاشورا و 22 بهمن دشوار خواهد بود."

* میدل ایست آنلاین: «رسانه های آمریکا بدون وجود این نامزدهای شکست خورده (موسوی و کروبی) نمی توانستند انتخابات ایران را باشیوه تقلب مواجه کنند و به دنبال آن فشار برای انزوای دولت ایران را افزایش دهند یا مقدمات حمله به این کشور را تسهیل کنند. اکنون غیر از آمریکا، اسراییل هم ایران را تهدید به حمله نظامی می کند.»

* جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای به ادامه معرفی عوامل فتنه در قم پرداختند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «حمیدرضا شریعتمداری، مدیر دانشکده‌ی شیعه شناسی وابسته به آقای سید ابوالحسن نواب و مدیرمسئول سابق نشریه هفت آسمان که حضور پررنگی در فتنه ها داشته وعلیرغم اشتهار وی به مخالفت و تضعیف مرجعیت درقم، متأسفانه با تلاش‌های فراوان به دیدار برخی مراجع معظم تقلید رفته است و تلاش نموده آنها را در مقابل دولت قرار دهد که بحمدالله موفق نشد. حضور وی در روزهای اغتشاش در خیابان‌های تهران به همراه همفکران وی همچون عبدالرحیم سلیمانی اردستانی (از اساتید مرکز مطالعات ادیان ومذاهب واستاد دانشگاه مفید قم) قابل توجه است.



هم چنین محمد علی ایازی از همفکران سید ضیاء مرتضوی و از اعضای مجمع مدرسین ومحققین است که انتشار بیانیه های غیر قانونی و کذب وزیر سئوال بردن انتخابات و دولت قانونی ومصاحبه های متعدد از جمله کارهای وی است که در روزهای آشوب در خیابان‌های تهران همراه گروه چماق به‌دست و آشوبگر حاضر شده است. مسعود ادیب مسئول ستاد میر حسین موسوی در قم و عضو هیات علمی دانشگاه مفید نیز نقش پررنگی در حوادث اخیر داشته است و از دیگر همکاران سید ضیاء می توان به مهدی مهریزی، محمد ذبیحی و داود فیرحی و.. اشاره کرد.»



منبع: کتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس

۱۳۹۱/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...