نسخه چاپی

انتشار اصول هفت گانه سیاست خارجی داعش

گروه تروریستی داعش در موصل منتشر كرده است اصول سیاست های داخلی و خارجی خود را مشخص كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا؛ روزنامه گاردین بریتانیا سندی 24 صفحه ای از گروه داعش را منتشر کرده است. این سند به تشریح اصول حاکم در قلمرو تحت تصرف این گروه و استراتژی آن برای تبدیل شدن به یک دولت بادوام اشاره دارد.

در این سند که به 10 بخش مختلف تقسیم بندی شده است و به امضای "ابو عبدالله المصری" رسیده است، اصول اداری، نظامی، آموزشی، تبلیغاتی و رسانه ای و سیاست خارجی داعش مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخش نهم این سند که به اصول روابط خارجی داعش اشاره دارد به 7 اصل یک توافق معتبر از نظر داعش در سیاست خارجی اشاره شده است.

داعش در این سند از عبارت "دولت اسلامی" برای خود استفاده کرده است اما در ترجمه فارسی متن به جای این عبارت از واژه مصطلح "داعش" استفاده می شود.

این اصول عبارتند از:

1- اعتبار اصل حاکمیت داخلی و عدم اجازه به دیگر دولت ها برای مداخله در امور داخلی و سیاست های عمومی داعش

2- حفاظت از مرزهای داعش در برابر مشرکان ، کافران و متجاوزان و حتی دوستان ؛ هیچ ارتش و نیروی نظامی حق ورود به محدوده مرزهای داعش به هیچ بهانه ای را ندارد.

3- اصل برخورد محترمانه میان مسلمانان در داخل قلمروهای اسلامی و محبت متقابل بین مسلمانان در سرتاسر جهان، داعش با کشورهای و دولت هایی که سابقه خصومت ورزی با مسلمانان را دارد و مسلمانان را تحت آزار و اذیت قرار می دهد و از ساخت مساجد جلوگیری می کند، قراردادی نمی بندد.

4- هر توافقی باید نخست به نفع مسلمانان باشد و نفع اولیه آن به سود کافران نباشد.

5- هر توافقی که شامل تعهدات و وضع مقرراتی برای آینده روابط است نمی بایست آزادی و حاکمیت داعش را خدشه دار کند و هیچ قرض و بدهی و یا شرایط استثماری مضری برای آینده، نباید بر اساس قرارداد به دولت داعش تحمیل شود.

6- حقوق و آزادی های مسلمانانی که با داعش قرارداد می بندند محفوظ است.

7- تمامی بندهای قراردادهای خارجی باید با نظارت و اطلاع خلیفه و یا نمایندگان او باشد.

۱۳۹۴/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...