نسخه چاپی

11قاچاقچی انسان در كابل دستگیر شدند

رییس اداره امنیت عمومی ومبارزه با جرایم جنایی وزارت كشورافغانستان گفت كه 11 تن از قاچاقچیان بزرگ انسان در كابل دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ژنرال «ظاهر ظاهر» که برای پرده برداری از راز یک جنایت تکان دهنده در کابل در نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت کشور شرکت کرده بود، افزود:تاپیش از دستگیری این 11 تن از متهمان، قاچاق انسان در کابل، بی داد می کرد.
وی افزود که برخی از قاچاقچیان انسان در کابل مردم را تشویق می کردند تا برای مهاجرت به کشورهای اروپایی، خانه و لوازم منزل خود را بفروش برسانند تا بتوانند از آنان سوء استفاده بکنند.
رییس اداره امنیت عمومی و مبارزه با جرایم جنایی وزارت کشور افغانستان گفت که هنوز هم تعدادی از قاچاقچیان انسان در کابل حضور دارند، ولی قادر به فعالیت آزادانه نیستند و تحت تعقیب قرار دارند و ما به دنبال دستگیری آنان هستیم.
در ماههای گذشته و پس از بحران انسانی در سوریه و حرکت آوارگان این کشور به سمت اروپا و باز شدن مرزها برای ورود پناهندگان به این قاره، تعداد زیادی از افغان ها نیز برای پناهندگی راهی اروپا شدند. این افغان ها اغلب از طریق ایران به مرز ترکیه رفته و از آنجا به یونان و یا سایر کشورهای اروپایی منتقل می شوند.
مشکلات مالی و اقتصادی در افغانستان باعث شده است تا میل به مهاجرت از این کشور افزایش یابد.
ژنرال ظاهر ظاهر دراین نشست، همچنین پرده از راز یک جنایت تکان دهنده درکابل برداشت و دستورداد تامتهم این جنایت را در مقابل دوربین خبرنگاران حاضر کنند.
این متهم با ربودن دختران جوان و تهیه فیلم از ربوده شدگان، آنان را تهدید به برقراری رابطه نامشروع می کرده است. وی گاه با برخی از ربوده شدگان ازدواج می کرده و پس از مدتی آنان را طلاق می داده است.
ژنرال ظاهر گفت که حدود پنج ماه قبل فردی به نام «فیروز» در چهار راه پشتوستان کابل خود را آتش زد و تحقیقات نشان داد که وی به دلیل آن که نامزدش با یک پسر جوان دیگر عروسی کرده، خود را آتش زده است.
وی افزود: ظاهر قضیه این است که این دختر که «زهره» نام داشت از نامزد خود روی گردانده و با جوان مورد علاقه خود ازدواج کرده است و نامزد وی «فیروز» پس از مطلع شدن از این خبر، دست به خود سوزی زده و جان خود را از دست داده است.
رییس اداره امنیت عمومی و مبارزه با جرایم جنایی وزارت کشور افغانستان گفت که بعد از گذشت مدتی از این ماجرا، دختری در کابل ربوده شد و وزیر کشور به وی دستور داد تا این حادثه را پیگیری کند، اما متهم، هیچ رد پایی از ربودن این دختر به جا نگذاشته بود.
وی افزود: سرانجام پس از تحقیقات گسترده و کار مداوم بر روی این پرونده و در عملیاتی دقیق و گسترده، پسری به نام «اشرف» همراه با دختر ربوده شده دستگیر شد. اشرف که در یک بنگاه فروش خودرو کار می کرد در بازجویی های خود اعتراف کرد چندین دختر را با تهدید ربوده و پس از برقراری رابطه نامشرع با آنان، از این رابطه فیلم ویدئویی تهیه و سپس آنها را تهدید به افشاگری می کرده است.
ژنرال ظاهر گفت که در بازجویی ها مشخص شد که ربودن زهره نیز کار وی بوده است و وی با تهیه فیلم و تهدید زهره از وی خواسته بود به همه اعلام کند که اشرف را دوست دارد، در غیر این صورت فیلمش را در دسترس همگان، قرار خواهد داد.
وی افزود که مجرم در بازجویی ها گفته است که اگر دختران، به خواسته های وی تن نمی دادند، مدت زیادی آنها را نزد خود نگه می داشته است.
ژنرال ظاهر گفت که از متهم 8 دستگاه تلفن همراه به دست آمده که تصاویر و فیلم های متعددی از دختران جوان کابل در آنها وجود دارد.
رییس اداره امنیت عمومی و مبارزه با جرایم جنایی وزارت کشور، بعد از تشریح این ماجرا دستور داد تا اشرف را در مقابل دوربین رسانه ها حاضر کنند تا خبرنگاران پرسش های خود را با وی مطرح کنند.
این متهم ابتدا با چهره پوشیده در مقابل خبرنگاران حاضر شد، اما خبرنگاران درخواست کردند تا چهره وی را برای معرفی متهم به مردم نشان داده شود و ژنرال ظاهر با این درخواست خبرنگاران موافقت کرد.

۱۳۹۴/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...