نسخه چاپی

از دوئل احمدی‌نژاد با دبیر تا تذكر چمران

عکس خبري -از دوئل احمدي‌نژاد با دبير تا تذکر چمران

چهارصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با موضوع جداسازی شهرستان ری از تهران آغاز شد و در ادامه پروین احمدی‌نژاد و علیرضا دبیر بر سر این موضوع مناقشه كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، چهارصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور مهدی چمران، علیرضا دبیر، پروین احمدی‌نژاد، عباس شیبانی، مرتضی طلایی، رسول خادم،‌معصومه آباد، معصومه ابتکار، حبیب کاشانی، حسن بیادی، حمزه شکیب و احمد مسجد جامعی آغاز شد.

*جلسه شورا راس ساعت 9:20 با تلاوت آیات قرآن توسط حسن بیادی و با غیبت محمد علی نجفی، هادی ساعی و خسرو دانشجو آغاز شد.

*در ابتدای جلسه مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور به فاجعه و کشتار مردم مسلمان میانمار اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 70 سال است که مردم مسلمان میانمار در این منطقه زندگی می‌کنند ولی آنها را به عنوان شهروند نمی‌پذیرند و در شرایط سخت و ناگوار زندگی می‌کنند در حال حاضر حدود 51 هزار نفر آنان را قتل و عام کرده‌اند که این روسیاهی برای آنهایی که ادعا دارند طرفدار حقوق بشر هستند می‌ماند.

*در چهارصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار بود 7 موضوع بررسی شود که در ادامه جلسه فقط 4 موضوع در دستور کار قرار گرفت و قرار شد بررسی گزارش حسابرسی‌ها در جلسات آتی شورا پیگیری شود.

*در جلسه امروز و پیش از دستور جلسه، از سوی مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران موضوع جداسازی شهرستان ری از تهران بررسی شد که در ادامه بررسی آن اعضای شورا انتقاداتی به این طرح داشتند.

*پس از صحبت‌های چمران، علیرضا دبیر، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از طرح جداسازی شهرستان ری گفت: افرادی که این تصمیم‌گیری را گرفته‌اند خودشان در شهرستان ری زندگی نمی‌کنند و در واقع این یک تصمیم غیرکارشناسی است.

*دبیر در ادامه گفت: متاسفانه دولتمردان در خصوص جداسازی شهرستان ری از تهران با هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مشورت نکردند که این صحبت دبیر با واکنش پروین احمدی نژاد، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران مواجه شد که وی در واکنش به صحبت‌های دبیر گفت؛ چمران را از این موضوع جدا کنید چرا که وی رئیس شورای عالی استان‌ها هست و می‌توانند در جلسات مشورتی باشند اما ظاهراً اشتباه کرده‌اند که با شما مشورت نکرده‌اند!!!

*علیرضا دبیر که از صحبت‌های پروین احمدی‌نژاد به شدت ناراحت شده بود در واکنش به صحبت‌های پروین احمدی‌نژاد خواهر رئیس جمهوری گفت:‌ من نمی‌خواهم جواب بدهم و فقط خدا را شکر می‌کنم که نماینده مردم هستم نه دولت.

*پس از صحبت‌های پروین احمدی‌نژاد و علیرضا دبیر و اختلاف نظر آنها در خصوص جداسازی شهرستان ری از تهران چمران برای پایان قائله گفت: لطفاً کافی است.

*به گزارش فارس در جلسه امروز رسول خادم، رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه عمران شورای شهر گزارشی از عملکرد مالی 1390 شهرداری تهران ارائه کرد و در ادامه چهارصد و هفتاد و نهمین جلسه شورا نیز یک فوریت لایحه پیشنهاد و معرفی شهرداران منطقه 12 و 14 به عنوان قائم مقام ذی‌حساب 1 مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت.

*در پایان جلسه امروز نیز بررسی لایحه «اصلاحیه مصوب نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات بهداشتی شهر» به رای‌گیری گذاشته شد که به علت رای منفی اعضای شورا مجدداً این لایحه به کمیسیون عمران برگردانده شد.

۱۳۹۱/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...