نسخه چاپی

كلمه مبارز را باید از تشكل مجمع روحانیون مبارز حذف شده بدانیم

محمد كاظم انبارلویی

مجيد انصاري عضو مجمع روحانيون در گفتگو با ايسنا مطالبي را مطرح كرده كه پس از ذكر دو نكته، به بخش‌هايي از اين گفتگو نقد مشفقانه دارم.
نكته اول: كلمه مبارز را بايد از تشكل مجمع روحانيون مبارز به دو دليل حذف شده بدانيم.
1-كلمه مبارز به‌عنوان پسوند مجمع روحانيون را پس از فتنه سال 88 بايد حذف شده بدانيم چون اين پسوند زماني كاركرد داشت كه اعضاي مجمع رو در روي آمريكا و توطئه‌هاي صهيونيسم و نيز منافقين كوردل قرار داشتند. در فتنه 88 آنها نشان دادند به‌عنوان يكي از قطعات پازل جنگ نرم آمريكا عليه ملت عمل مي‌كنند و حاضر نيستند در كنار ملت عليه دشمنان اسلام و قرآن بايستند.
2-كلمه مبارز را به‌عنوان پسوند مجمع روحانيون بايد حذف شده بدانيم چرا كه اگر اصراري بر اين واژه باشد، تنها "مبارزه‌اي" كه از آنها در سال‌هاي پس از سال 88 ديده مي‌شود مبارزه با مردم و بي‌مهري به نظام است. پس اين واژه شايسته جمعي نيست كه خيلي از اين افراد واقعا راضي نيستند به اين صفت( مبارزه با نظام) شناخته يا معرفي شوند. در شماري از آنها هنوز حيا و شرم از مردم و نظام ديده مي‌شود و واقعا نمي‌خواهند در مقابل نظام ومردم قرار گيرند.
نكته دوم: مشكل كنوني مجمع در مشاركت سياسي در كشور و حضور در انتخابات، مسئولان نظام نيستند. مشكل آنها با مردم است. مردم در 9 دي نسبت به سران اين تشكل تبري داشتند ودر انتخابات گذشته هم نشان دادند از آنها عبور كرده‌اند آنها بايد تكليف خود را با مردم مشخص كنند.بايد به مردم بگويند اولين دبيركل مجمع روحانيون چطور شد در كنار جريان گوگوش- سروش رو در روي انقلاب و نظام و مردم ايستاد ؟ بايد به مردم بگويند چرا نسبت به حريم شكني‌هاي او مرزبندي نكردند؟ بايد به مردم توضيح دهند چرا نسبت به نفوذ منافقين در جريان اصلاحات و جنبش به اصطلاح سبز حساسيت خود را از دست دادند و اجازه دادند آنها در روز قدس، 13 آبان، 26 آذر و بالاخره عاشوراي 88 به مردم و نظام اعلام جنگ كنند و آنها در اين جنگ يا سكوت كردند يا همراهي؟! چرا اجازه دادند شب‌ها بالاي پشت بام در مناطق اعيان نشين و ثروتمند تهران به بهانه دفاع از آنها شعارعليه انقلاب و مردم واهانت به مقدسات نظام دهند. آنهاحتي يك بار هم از شرارت منافقين تبري نجستند.
بنابراين مردمي كه پاي انقلاب و اسلام و نظام ايستاده‌ اند نمي‌توانند بي‌مهري - اگر نگوييم ظلم- مجمع روحانيون به نظام را ناديده بگيرند. اولين مطالبه آنها از نظام ونهادهاي قانوني آن به‌طور مشروع اين است كه ديگر كساني كه مصداق "رجال سياسي- مذهبي" نيستند را براي انتخابات رياست جمهوري تاييد نكنند.
***
و اما مصاحبه‌ آقاي مجيد انصاري با ايسنا حاوي نكات جديدي است كه بايد با نگاه و نقد مشفقانه به آن نگريست.
آقاي انصاري با اشاره به انتخابات رياست جمهوري دور يازدهم در مصاحبه با ايسنا مي‌گويد:
" فضاي سياسي كشور اقتضا مي‌كند با يك نگاه برادرانه، گذشت و اغماض، عفو و تفاهم به استقبال انتخابات رياست جمهوري برويم ولازمه اين كار اين است كه دست خناس‌ها وعناصر افراطي و جريانات مشكوك و كساني كه نان و نامشان در اختلاف افكني و دميدن در كوره اختلاف است، قطع شود. در هر دو جبهه بايد سعي كنند نسبت به افرادي كه به دنبال اختلاف افكني هستند با ديده شك و مراقبت نگاه كنند؛ گرچه مي‌گويند بايد
حسن ظن داشت، ولي در فعاليت‌هاي سياسي و در دنيايي كه در معرض نفوذ سرويس‌هاي جاسوسي و منافقين هستيم، خوشباوري نسبت به همه افراد كارساز نيست، به كساني كه دنبال خبرهاي نادرست و پرونده‌سازي‌هاي ناصحيح و اختلاف افكني هستند و افراطي برخورد مي‌كنند در هر دو جبهه بايد با ترديد واحتياط نگاه كرد".
آقاي انصاري از نگاه برادرانه ، گذشت و اغماض در انتخابات آينده سخن مي‌گويد. سئوال ما اين است كه اين نگاه در انتخابات 88 چرا غايب بود ،چه كساني در انتخابات گذشته بر طبل خصومت كوبيدند و برخي خيابان‌هاي تهران و پشت بام‌هاي منازل را تبديل به صحنه خصومت كردند. چه كسي بايد گذشت كند و چه چيزي بايد مورد اغماض قرار گيرد. بيانيه‌هاي سراسر فحش واهانت به نظام و مردم را چگونه فراموش كنيم؟ اعلام راهپيمايي مجمع روحانيون در روز 30 خرداد - روز اعلام جنگ مسلحانه منافقين به نظام- به بهانه اعتراض به نتايج انتخابات را چگونه فراموش كنيم. سكوت مجمع روحانيون مبارز در اهانت به امام و نظام و رهبري را چگونه اغماض نماييم. شما نحوه اين گذشت و اغماض را بفرماييد ما هم قبول مي‌كنيم! آقاي انصاري سخن از تبري جستن از اختلاف افكنان و مراقبت از نفوذ سرويس‌هاي جاسوسي دشمن ومنافقين به ميان آورده‌اند.اين حرف درستي است كه بيش از چهار سال دلسوزان نظام مطرح مي‌كنند وگوش شنوايي در مجمع روحانيون در اين باره وجود ندارد. رهبر معظم انقلاب مكررا بويژه در اولين نماز جمعه پس از انتخابات همه را دعوت به برادري، قانون و همدلي فرمودند. از اين دعوت مشفقانه از سوي مجمع روحانيون استقبال نشد. آقايان به راهي رفتند كه سر از اهانت به مقدسات نظام و اهانت به شعائر الهي عاشورا و كربلا در عاشوراي سال 88 در آوردند. خوب مردم به غير از اينكه در 9 دي سال 88 از شما تبري بجويند چه كار مي‌توانستند بكنند؟ امروز كه شما كشف كرديد- احتمالا- در معرض نفوذ سرويس‌هاي جاسوسي دشمن و منافقين بوديد چرا از كژ راهه رفته باز نمي‌گرديد و مسير گذشته را ترميم نمي‌كنيد. ما معتقديم گذشته را مي‌شود ترميم كرد اما نه با نگاه طلبكارانه! مي‌شود دوباره فضاي همدلي وهمفكري در كشور پديد آورد و مسير اتحاد ملي و انسجام اسلامي را با تدابير هوشمندانه رهبري استحكام بخشيد. ملت ما معطل ليبرالها، منافقين و جمعي غفلت زده از منافع و مصالح ملي نشدند و با اقتدار به پيش رفتند توطئه‌هاي آمريكا و منافقين را خنثي كردند، همچنان هم به پيش مي‌روند. هركس از اين قافله بيداري عقب بيفتد خودش ضرر كرده است. مشكل شما عدم همراهي با ملت و پشت كردن به نظام است. با ملت همراه شويد، نظام با شما مشكلي ندارد.

۱۳۹۱/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...